فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

ارومیه (پانا) - فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، با معرفی ۶ عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی(عج)، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با دعوت از عموم فرهیخته مردم استان برای شرکت در این جشنواره اظهار کرد: یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۶ عنوان کتاب، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی را در فراغت ناخوانده این روزها به حضور مجازی در این ضیافت دعوت می‌کند.

معصومی بیان کرد: ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که بر این اساس در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال)، کتاب‌های «زندگی امام رضا(ع)» نوشته سید مهدی مهاجرانی از انتشارات کتابک و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(ع)» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران معرفی شده است و همچنین کودکان علاقه مند می توانند در دو رشته نقاشی و پویش کتابخوان به ازای هر دو کتاب، شرکت کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری با عناوین «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا(ع) و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات به نشر و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، از منابع یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی معرفی شده است.

وی ادامه داد: همچنین کتاب های «چشمه های بهشت: گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» نوشته محمد هادی زاهدی از انتشارات به نشر و «پرسش و پاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» نوشته رحیم کارگر از انتشارات معارف، از منابع یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده سنی جوان بزرگسال (بالای ۱۸ سال) معرفی شده است.

معصومی گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی در جشنواره شرکت کنند.

معصومی، از موضوع «امام زمان (عج)» به‌عنوان بخش ویژه این دوره از جشنواره یاد کرد و گفت: با توجه به ادامه روند شیوع بیماری همه گیر کرونا، یازدهمین دوره جشنواره نیز مانند سال گذشته، در بستر الکترونیک برگزار می شود و نیز علاقمندان برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانیwww.samakpl.ir و یا به منظور دریافت امانی فیزیکی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سطح استان مراجعه کنند و همچنین مهلت شرکت در این جشنواره را تا یکم آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد.

یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه فرهنگ منوّر رضوی؛ سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار برگزار می شود.

گفتنی است در سال 1399 بیش از 27 هزار نفر از استان آذربایجان غربی در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار