حاجی میرزایی تاکید کرد

شناسایی دانش‌‌آموزان لازم التعلیم با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار صمیمی با رئیس و مدیران سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت ارتقای کیفیت، گسترش عدالت و پوشش حداکثری از جمله اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی دانش‌‌آموزان لازم التعلیم با نیازهای ویژه

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زمینه اجتماعی شدن و جامعه پذیری، توسعه مشارکت های درون و برون سازمانی، هماهنگی کامل با معاونت ها و انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف و سازمان های مردم نهاد قابل تقدیر است.

وی افزود: در آموزش و پرورش استثنایی نگاه علم بنیاد بر نظام برنامه ریزی و فعالیت ها حاکم است و به خوبی از ظرفیت صاحبنظران دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی استفاده می شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه یکی از فعالیت های خوب آموزش و پرورش استثنایی ارائه خدمات توانبخشی درون و برون مدرسه ای به دانش آموزان استثنایی است گفت: گسترش خدمات حمایتی یا ۱۸ آیتم، استفاده از فناوری های نوین در تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی، توسعه مهارت های فنی و حرفه ای و آموزش همراه با تولید، تدوین اسناد فرادستی، ایجاد دبیرخانه های استانی و گسترش فعالیت های خانواده محور از جمله فعالیت های قابل تقدیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: دخیل کردن خانواده ها در تعلیم و تربیت با طرح اولیای معلم یار، اجرایی سازی سند تحول بنیادین با تدوین سه بسته تحولی، تلاش در جهت افزایش اعتبارات و جذب کمک های مردمی برای تامین تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان از دیگر فعالیت های قابل تقدیر آموزش و پرورش استثنایی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش برای رسیدن به اهداف مهم سازمانی باید سرلوحه کار باشد گفت: شناسایی تمامی دانش آموزان لازم التعلیم با نیازهای ویژه و ارائه خدمات استاندارد به این دانش آموزان باید همواره دغدغه آموزش و پرورش استثنایی باشد.

وی با بیان اینکه گسترش عدالت و ارتقای کیفیت از اهداف مترقی سند تحول بنیادین است و باید همواره سرلوحه فعالیت ها باشد اظهار کرد: تمامی فعالیت ها باید معطوف به این اهداف مترقی سند تحول بنیادین باشد و باید همواره بدانیم در چه نقطه ای از این اهداف بوده ایم و باید به چه نقطه ای برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار