جایزه نخست مسابقه کاریکاتور«کلاه طلایی» بلژیک در دستان جواد تکجو

رشت (پانا) - جواد تکجو، کارتونیست جوان و موفق کشورمان توانست جایزه نخست جشنواره بین المللی کلاه طلایی (کنوکه هیست) بلژیک 2021 را از آن خود کند.

کد مطلب: ۱۲۰۰۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جایزه نخست مسابقه کاریکاتور«کلاه طلایی» بلژیک در دستان جواد تکجو

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، وی سال گذشته نیز موفق به کسب جایزه ویژه بخش طنز جشنواره بین المللی ساتریکن لهستان 2021 و دیپلم افتخار بیست و نهمین فستیوال کلاهخود طلایی صربستان شده بود.

جواد تکجو متولد 1364 مشهد و ساکن شهر لاهیجان است که فعالیت هنری خود را از سال 1380 به شکل حرفه ای با کارتون و نقاشی شروع کرد. در همین مدت طراحی و نقاشی را به صورت آکادمیک نزد استاد پرویز روزبه گذراند. در سال 1383 فعالیت کارتون مطبوعاتی با هفته نامه «لاهیجان» آغاز کرد و از آن سال تاکنون در زمینه کارتون و طرح با چندین روزنامه و رسانه مطرح کشور از جمله روزنامه اعتماد، روزنامه جام جم، نیشخط و... همکاری دارد.

وی از سال 1391 به یادگیری آکادمیک سفال و سرامیک(دانشگاه مازندران) با گرایش تخصص لعاب های سنتی روی آورد و با هدف مطالعه هنر کلاسیک ایرانی و تلفیق با اندیشه هنر معاصر (هرمنوتیک) دست به تجربه ای نو زد. تکجو از سال 1390 جزء هیئت موسس و هیئت رئیسه انجمن کاریکاتور استان گیلان است و دبیر هنری دو دوره جشنواره بین المللی کارتون «آفدستا» و یک دوره داور بین المللی در جشنواره بین المللی «کوزوو» و همچنین حضور در جشنواره های معتبر کاریکاتور و کسب جوایز متعدد در زمینه کارتون از آلمان، صربستان، کره جنوبی، هند، کوبا، کلمبیا، رومانی، ترکیه و... در کارنامه اوست.

تکجو در سال 1388 عنوان یکی از ده کارتونیست برتر سال را از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار