برگزیدگان پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران اعلام شدند

تهران (پانا)- مراسم اختتامیه پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران عصر جمعه 25 تیرماه در سینمای رو باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران با حضور پیشکسوتان، کاندیداها و محمد خدادی، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۰۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران اعلام شدند

در ابتدای مراسم پایانی پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، حمید فروتن رییس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران ضمن خوش آمد گویی به مهمانان از تلاش شبانه روزی عکاسان مطبوعاتی کشور در شرایط کرونا برای پوشش اخبار این همه گیری قدردانی کرد.

فروتن به حضور عکاسان و تصویربرداران رسانه ها در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی جهت پوشش اخبار کرونایی اشاره کرد و گفت : عکاسان و تصویربرداران در خط مقدم این همه گیری هستند لذا طرح واکسن فعالان این حوزه می بایست در الویت قرار گیرد. فروتن با اشاره به حادثه سقوط اتوبوس حامل خبرنگاران در بازدید از خط انتقال آب دریاچه ارومیه ضمن تسلیت به بازماندگان آنها تاکید کرد انتظار می رود بیمه شاغلین این حوزه با جدیدت پیگیری شود به خصوص شاغلین رسانه ها در استان ها که به خاطر بار مالی بیمه اکثر رسانه ها از این مهم به بهانه های مختلف شانه خالی کرده و همکاران رسانه های ما با مشکل جدی در این بخش مواجه هستند که رفع این مشکل جدیت و پیگیری بیشتری از سوی مراجع مسوول و بخصوص معاونت مطبوعاتی ارشاد را طلب می‌کند.

در ادامه مراسم و با پخش مستندهایی از پیشگامان عکاسی مطبوعاتی ایران و با حضور آقایان محمد خدادی، فرهاد سلیمانی، اسماعیل عباسی و محمد صیاد و با اهدای لوح تقدیر از سرکار خانم مریم کاظم زاده، جناب آقای سعید صادقی، جناب آقای ساسان مؤیدی و جناب آقای علیرضا عابدی به پاس تلاش و مجاهدت در جهت ثبت وقایع و رخدادهای انقلاب اسلامی، رشادت‌های رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس و رخدادهای بعد از آن تقدیر به عمل آمد.

محمد خدادی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در این مراسم گفت: انسان و انسانیت و معرفت انسان کلید واژه اصلی بشریت است که بیش از هر روزی نیاز امروز بشر است. کار در رسانه نیاز به عشق دارد و این توصیه همیشگی من در رسانه به جوانانی بود که می خواست کار رسانه را شروع کنند و امروز این عشق را در کارهای شما بخصوص اثاری که در شرایط کرونایی تولید کرده اید به وضوح میتوان دید. فصل مشترک همه شما ها معرفت است. در این معرفت، معنا پیدا کردید و این معرفت تجلی ای برای دیگران شده است. با همه بی معرفتی ها و موانعی که بر سر راه شماها و برای متوقف کردن شما بوده، جنگیدید، که همه این تلاش ها و جنگیدن تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آن عشق به انسان و انسانیت است. شما چهره و نماد اصلی مردم در همه عرصه ها هستید. شما صدای افرادی هستید که شنیده نشده اند و این در تاریخ خواهد ماند. انتخاب این راه ریشه در ذات شما دارد که معرفت را انتخاب کرده اید. خوشا به حال شما که انتخابتان انسان و تلاشتان برای انسانیت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به جمع ارزشمند عکاسانه و همدلی موجود در آن گفت: مشکل ما در ایران این است که کار انفرادی را خوب انجام میدهیم ولی وقتی به کار جمعی میرسیم ضریب تحمل پایینی داریم. برای بقای این جمع تلاش کنید کمک کنید تا این انجمن روز به روز تقویت شود این مهم جز با همکاری و گذشت امکان پذیر نیست. ما در طی این سالها تلاش کردیم که آنچه در توانمان هست کمک و همراهی کنیم با وجود اینکه میدانیم فاصله زیادی بین آنچه باید انجام دهیم با انچه انجام داده ایم، وجود دارد.

خدادی با اشاره به واکسیناسیون اهالی مطبوعات و به ویژه عکاسان گفت: ما لیست‌های جداگانه‌ای برای فعالین حوزه‌های مختلف رسانه ای آماده کرده ایم و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی هم لیست جداگانه ای دارد. من به شدت مخالف اعلام قبل اقدام هستم چرا که معتقدم در بحث کرونا مشکل اصلی ما اعلام قبل اقدام بوده است. به همین دلیل در حال پیگیری هستیم که اول اقدام به واکسیناسیون کنیم بعد اعلام عمومی انجام بدهیم. همچنین، در بحث بیمه متاسفانه ما مشکل کمیت در ایران داریم. همه 13هزار رسانه ای که داریم می بایست برای دریافت هر نوع امتیازی اقدام به بیمه پرسنل خود کنند. با این وجود تاکنون 5هزار عکاس و خبرنگار هم جداگانه بیمه شده اند ولی با این وجود کماکان میشنویم که هنوز عکاسان و خبرنگارانی هستند که بیمه نشده اند. سازمان نظام صنفی خبرنگاری را ایجاد کردیم ولی با اعتراض خود اهالی رسانه به مفاد آن به سرانجام مطلوبی که مدنظر بود، نرسید. به هر حال امیدواریم که این اتفاق بیفتد که در آن صورت برای جامعه رسانه ای که عکاسان و خبرنگاران را شامل می شود، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

اعلام برگزیدگان

در ادامه مراسم و با حضور هیات داوران از برگزیدگان پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی تقدیر به عمل آمد.

در بخش چندرسانه ای (مالتی مدیا ) محمدرضا عباسی موفق به دریافت نشان شد.

نشان تک عکس ورزشی به آریا جعفری اهدا شد و در بخش مجموعه عکس ورزشی نشان به فرشته اصلانی رسید.

در بخش تک عکس پرتره حامد ملک پور موفق به دریافت نشان شد و آرمین کرمی در بخش مجموعه عکس پرتره نشان را دریافت کرد.

در بخش تک عکس محیط زیست احمد ظهرابی نشان عکس را دریافت کرد و زهره صباغ نژاد نشان بخش مجموعه عکس محسط زیست دریافت کرد.

در بخش تک عکس مسائل معاصر مجید خواهی نشان را از آن خود کرد و در بخش مجموعه عکس نشان به فاطمه عابدی رسید.

در بخش تک عکس خبری مهشاد جلالیان نشان را دریافت کرد و در بخش مجموعه عکس امین نظری نشان را دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار