وقوع تنش آبی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد :

۷۰ درصد چشمه‌های تامین کننده آب عشایر کهگیلویه و بویراحمد در معرض خشکیدگی قرار دارند

یاسوج (پانا) - مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد وضعیت تنش آبی در مناطق عشایری استان به ویژه مناطق گرمسیری به مرحله هشدار رسیده به طوری که ۷۰ درصد چشمه‌های تامین کننده آب عشایر در کهگیلویه و بویراحمد کم آب شده و در معرض خشکیدگی قرار دارند.

کد مطلب: ۱۱۹۹۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
۷۰ درصد چشمه‌های تامین کننده آب عشایر  کهگیلویه و بویراحمد در معرض خشکیدگی قرار دارند

فضل الله آذرفر در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به روند کم آبی و خشک شدن منابع آب مناطق عشایری استان، روزانه ۱۴۰ هزار لیتر آب با ۱۰ تانکر سیار به مردم این مناطق آبرسانی می‌شود.

آذر فر اعتبار مورد نیاز برای مقابله با خشکسالی و رفع تنش آبی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در صورت تامین این اعتبار می‌توان بخشی از اثرات خشکسالی و بی آبی در این مناطق را رفع کرد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از راهکار‌های مهم برای کاهش اثرات خشکسالی و حمایت از عشایر را اجرای طرح خرید تضمینی دام زنده عشایر اعلام کرد.

وی افزود: در این طرح ضمن حذف واسطه‌ها و دلالان، دام زنده عشایر با قیمت واقعی هر کیلوم ۴۵ هزار تومان خریداری شده و ضمن پرداخت به موقع بهای دام، از تلف شدن آن‌ها در اثر خشکسالی نیز جلوگیری می‌شود.

آذرفر بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل امور عشایر استان برای مقابله با خشکسالی و کاهش اثرات آن پرداخت تسهیلات و توزیع نهاد‌های دامی است که به همین منظور هزار و ۵۰۰ تن نهاد‌های دامی تامین شده و بین مردم عشایر نشین توزیع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار