رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران:

برای بازگشایی مدارس همه مرتبطان با نظام آموزشی باید واکسینه شوند

تهران(پانا) - در نشست قطبی کمیسیون‌ ورزش و سلامت (قطب1) مجلس دانش‌آموزی که امروز برگزار شد؛ عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، بر مطالبات به‌حق کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش‌آموزی در خصوص واکسیناسیون معلمان و افراد مرتبط با نظام‌آموزشی، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۹۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برای بازگشایی مدارس همه مرتبطان با نظام آموزشی باید واکسینه شوند

اولین نشست قطبی (قطب1) دهمین دوره مجلس دانش‌‎آموزی شهر تهران صبح امروز برگزار شد. در این نشست عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران ضمن عرض تسلیت شهادت امام جواد(ع) و بیان این حدیث از امام جواد(ع) که سه خصلت موجب جلب محبت مردم می شود ۱- انصاف در معاشرت با مردم دوم انصاف در مشکلات با مردم و سوم همراه و همدم‌شدن با معنویات، خطاب به حضار جلسه و اعضای مجلس دانش‌آموزی گفت: «روزی که خبر رسید بیماری منحوس کرونا به کشورمان وارد شده است، اولین جایی که درهایش بسته شد تا بیماری سرایت بیشتری نداشته باشد، مدارس بود. تعطیلی مدارس موجب شد آموزش تحت‌الشعاع قرار گیرد و برخی دانش‌آموزان از درس عقب بیفتند.»

باستانی خاطرنشان کرد:«در شرایط کرونا علاوه بر تعطیلی مدارس؛ تربیت نیز دچار چالش شده است. از طرف دیگر در آخرین آمار معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، نتایج به دست آمده در طرح کوچ و سنجش شاخص توده بدنی دانش آموزان؛ شاخص توده بدنی ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۷۲۰ دانش آموز مورد سنجش قرار گرفت و مشخص شد ۳۰.۱ درصد دانش آموزان ما دارای اضافه وزن و چاقی هستند که نسبت به پیمایش کاسپین در سال ۹۵ حدود ۸ درصد افزایش یافته است که قرنطینگی خانگی، بی تحرکی، تعطیلی مدارس و ریزه خواری از جمله دلایل عمده آن است.»

وی در ادامه افزود: «تعطیلی مدارس در کشورهای در حال توسعه، میزان ترک تحصیل دانش آموزان، کودکان کار و مشکلات روحی و روانی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل را افزایش داده است.»

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران، با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس اضافه کرد: «از اسفند ۹۸ تاکنون بارها و بارها مقرر شد که درهای مدارس باز شود و حتی اگر شده، دانش‌آموزان برای رفع اشکال به مدرسه بروند اما با استقبال آنچنانی از سوی خانواده‌ها مواجه نشده است و متولیان آموزش و پرورش تلاش می‌کنند و اصرار دارند که مدارس کشور برای مهر ۱۴۰۰ بازگشایی شود و اکنون حدود هفتاد روز تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ باقی مانده است و برای آغاز سال تحصیلی سه سناریو محتمل است؛ احتمال نخست،برگزاری مدارس و آموزش‌ها به‌صورت حضوری و با شرایط عادی است. سناریوی دوم، آموزش ترکیبی حضوری و مجازی است و شکل سوم یا سناریوی بعدی، برگزاری غیرحضوری مدارس به‌صورت کامل است.»

باستانی با بیان سه حالت برگزاری مدارس اظهار کرد: «حال این سوال مطرح می‌شود با توجه به اینکه در موج پنجم کرونا قرار گرفته ایم و طی یک هفته آمار ابتلا از ۸۳۴۱ نفر در روز به ۱۶۵۹۵ نفر رسیده (رشدی معادل ۹۹ درصد) حضوری شدن آموزش امکان پذیر است؟ در واقع بدون واکسیناسیون، حضوری شدن آموزش تا زمانیکه بتوانیم اکثریت افرادی که با نظام آموزشی در ارتباط هستند را واکسینه کنیم امکان پذیر است؟ در اینجا از کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی انتظار می رود مطالبات به حقی داشته باشد.»

رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در پایان گفت: «اگر می خواهیم شاهد بازگشایی مدارس باشیم،به غیر از دانش آموزان که نیاز به واکسیناسیون ندارند تمامی افرادی که به نوعی با نظام آموزشی در ارتباط هستند باید واکسینه شوند. از راننده سرویس مدارس تا کارکنان و خدمتکاران و تمامی افراد مرتبط با دانش آموزان باید واکسینه شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار