نویسنده و شاعر سرشناس ادبیات کودک و نوجوان، در اندیمشک

خبرگزاری پانا: شخصیت و آثار نویسنده و شاعر سرشناس ادبیات کودک و نوجوان، در کانون پرورش فکری شماره سه اندیمشک معرفی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، فهیمه کمال فر جانشین مسئول کانون شماره سه اندیمشک با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام تابستان شخصیت و آثار احمد رضا احمدی نویسنده و شاعر سرشناس ادبیات کودک و نوجوان برای کودکان و نوجوانان اندیمشکی معرفی می‌شود.
وی افزود : در این برنامه مربیان کانون، کودکان و نوجوانان را با آثاری از این نویسنده همچون، «من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید»، «هفت کمان هفت رنگ»، «هفت روز هفته دارم»، «خواب یک سیب، سیب یک خواب»، «اسب و سیب و بهار»، «در باغچه عروس و داماد روییده بود»، «رنگین‌کمانی که همیشه رخ نمی‌داد» و «روزی که مه بی‌پایان بود»، «نشانی» و «سه گلدان» آشنا می‌کنند.
کمال فر پیرامون این نویسنده‌ی برجسته‌ی کشور توضیح داد: احمدرضا احمدی در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان متولد شد. از جوانی در حوزه شعر نو با انتشار آثار پیشرو حضور جدی و موثری داشت که در ادامه با انتشار مجموعه‌های شعر سپید، به عنوان یکی از اصلی‌ترین چهره‌های شعر دهه چهل درخشید.
وی با بیان این که احمدی از سال 1349 وارد کانون شد و مدتی نیز مسوول واحد موسیقی این سازمان بود اظهار کرد: این نویسنده و شاعر سرشناس ادبیات کودک و نوجوان تا سال 1373 در کانون به عنوان نویسنده و ویراستار حضور داشت و در این سال بازنشسته شد.
گفتنی است: در سال ۱۳۸۵ احمدی به عنوان شاعر برگزیده، پنجمین دوره‌ اهدا جایزه‌ شعر بیژن جلالی انتخاب شد. در سال 1387 نیز از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت این نویسنده‌ برجسته‌ کشور، تندیس مداد پرنده را به او اهدا کرد.

احمدرضا احمدی در سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار