معرفی برنامه‌های طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرستان رباط کریم

رباط کریم (پانا)- معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش وپرورش رباط کریم از برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان 1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معرفی برنامه‌های طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرستان رباط کریم

محمدعلی نوری گفت: پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان درایام تابستان به صورت یک معضل برای خانواد‌ه‌هاتبدیل شده است برخی فکر می‌کنند فراغت برابر با بیکاری است؛درحالیکه اوقات فراغت ازجمله زمان‌های باارزش زندگی انسان است که افراد می‌توانند به کارهایی که علاقه دارند بپردازند و تجربیات خوبی به دست آورند.

او افزود: با توجه به شرایط کرونا نمی‌توانیم برنامه‌هایی را داشته باشیم که دانش‌آموزان بتوانند به طور حضوری مهارت‌آموزی داشته باشند ،بنا براین در همین راستا طرح شاد با دستور وزارت آموزش وپرورش جایگزینی مناسب برای کلاس‌های دانش‌آموزان معرفی شد و قرار است امسال از این فضا برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده شود. در ابتدای تابستان ،شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌های مجازی دربستر شبکه آموزشی شاد از استان به مناطق ابلاغ شد؛ و بر اساس این بخشنامه در مناطق ،مدیران و پایگاه‌های تابستانی مدارس منتخب شدند.

او تاکیدکرد: مدارس ومراکز دارالقرآن ،کانون‌های فرهنگی تربیتی،مجتمع‌ها وسالن‌های ورزشی ،اردوگا‌های دانش‌آموزی،کانون‌های پرورش فکری کودکان ونوجوانان،پژوهش سراها،سازمان دانش‌آموزی ،اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و.... ،باید تمام مراحل تشکیل پایگاه و فرآیند‌های ثبت نام وتشکیل کلاس‌هارا در شبکه آموزشی دانش‌آموزان انجام دهند. به عبارت ساده‌تر در این شیوه قراراست که دانش‌آموزان در دوره‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی که در نظر گرفته شده ثبت‌نام کنند واز طریق مجازی آموزش ببینند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش وپرورش رباط کریم تصریح کرد:در شهرستان رباط کریم 103 پایگاه تابستانی در همگام ثبت و در بستر شبکه شاد شروع به فعالیت نمودند که امید داریم در این پایگاه‌ها بتوانند مهارت‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند و آنها با بهره‌گیری از این آموزش‌ها آینده‌ای روشن‌تر برای خود رقم زنند.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا اقاجانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار