معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت استان سمنان:

۹۷ درصد مراکز طرف ‌قرارداد بیمه سلامت سمنان الکترونیکی خدمات می‌دهند

سمنان (پانا) - معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت استان سمنان گفت ۹۷ درصد داروخانه و مراکز پاراکلینیک دولتی و غیردولتی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت به صورت الکترونیکی خدمات ارائه می‌دهند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
۹۷ درصد مراکز طرف ‌قرارداد بیمه سلامت سمنان الکترونیکی خدمات می‌دهند

مرضیه رضایی با عنوان این مطلب که ۲۹۷ مرکز درمانی و تشخیصی مانند داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی و پرتوپزشکی با بیمه سلامت استان طرف قرارداد هستند، افزود: ۱۱ بیمارستان و ۳۰ درمانگاه استان سمنان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که از این تعداد در ۱۰۰ درصد بیمارستان‌ها و ۸۸ درصد درمانگاه‌ها نسخه‌نویسی الکترونیکی اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه ۹۲ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان در مطب‌ها به صورت الکترونیکی نسخه می‌نویسند، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان از سال ۹۸ تاکنون فقط با اخذ کد ملی انجام می‌شد و از سال گذشته نیز با اجرایی شدن طرح نسخه الکترونیک، در تمامی مراکز درمانی دریافت هرگونه خدمتی به بیمه شدگان سازمان فقط از طریق ارائه کد ملی و استحقاق‌سنجی الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت استان سمنان، دسترسی به سوابق درمانی خود با راه اندازی سامانه شهروندی به نشانیeservices.ihio.gov.ir/esc و یا مشاهده کدرهگیری نسخه تجویزی پزشک درصورت مفقودی یا فراموشی کد به منظور امکان دریافت دارو یا سایر خدمات پاراکلینیکی را از جمله مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی عنوان کرد.

رضایی یادآور شد: بیمه شدگان بیمه سلامت به منظور بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی با توجه به توقف کامل چاپ دفترچه های بیمه ای در تمامی صندوق‌ها و جایگزینی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک، می توانند تنها با ارائه کد ملی با مراجعه به مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها، پاراکلینیک و داروخانه ها خدمات خود را دریافت کنند.

وی بااشاره به اینکه سال گذشته تعداد بار مراجعه الکترونیکی بیمه شدگان بیمه سلامت استان سمنان ۷۴ هزار و ۴۲۷ بار بود، افزود: شهروندان در صورتی که در دریافت خدمت با مشکل مواجه شدند، می توانند از طریق سامانه تلفنی 24 ساعته 1666 و یا سامانه الکترونیکی شکایات به نشانی shekayat.ihio.gov.ir در میان بگذارند تا نسبت به بررسی و رفع آن به‌وسیله کارشناسان بیمه سلامت اقدام شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت استان سمنان گفت: بیمه سلامت استان سال گذشته ۱۰ میلیارد و ۵۷ میلیون ریال بابت هزینه های درمانی به ازای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی پرداخت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار