برگزاری نشست تخصصی یاریگران زندگی در قالب وبینار دراستان اردبیل

اردبیل(پانا) - نشست تخصصی وبینار یاریگران زندگی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدردر استان اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست تخصصی یاریگران زندگی در قالب وبینار دراستان اردبیل

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، در این نشست احمد ناصری ،مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از تلاشگران امر مبارزه با مواد مخدر گفت: از منظر دینی، انسانی و اجتماعی، مبارزه با آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر ضرورتی برای تعالی و سعادت انسانها و جوامع است.

او در ادامه از تلاش آموزش و پرورش برای شناسایی دقیق زمینه ها و ترسیم سیمای واقعی شیوع و بروز معضل اعتیاد در سنین زیر 18 سال با اولویت دانش آموزان خبر داد و افزود: نگاه ویژه و حمایت گرانه مسئولین عالی رتبه استان بویژه شخص استاندار به دستگاه تعلیم و تربیت، ظرفیت بزرگی است که می تواند در تحقق اهداف و برنامه های مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش تاثیر بسزایی داشته باشد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم در تشریح برنامه های انجام یافته در جریان سال تحصیلی و هفته مبارزه با مواد مخدر از آموزش و توانمندسازی رشد مدار دانش آموزان دوره های تحصیلی سه گانه با پوشش بالغ بر 120 هزار دانش آموزان خبر داد و گفت: نمایشگاه های پیشگیری در 960 واحد آموزشی برگزار شده است.

او در ادامه به تولید، تهیه و توزیع 10 هزار بسته کمک آموزشی اشاره کرد و گفت: راه اندازی 20مورد میز خدمت نماد و خط هات لاین، برگزاری دهمین جشنواره نوجوان سالم، 1570 فوریت های اجتماعی دانش آموزان، اجرای برنامه کانون یاریگران زندگی در 760 کانون آموزشگاهی در راستای گسترش مشارکت های مردمی از طریق الگوهای اجتماع محور از جمله دیگر برنامه هایی است که در طول سال انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان با بیان اینکه فرآیند سه گانه نماد( آموزش ارتقایی، غربالگری و شناسایی، ارایه خدمات حمایتی و محافظتی) در سطح 375 واحد آموزشی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت شبکه استانی سبلان به میزان 1500 دقیقه در راستای تبیین فعالیت ها استفاده شده است.

بهنام بهشتی ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز با تشریح وضعیت شیوع اعتیاد در استان ضمن اشاره به شعار هفته مبارزه با مواد مخدر «حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی ها را نجات دهیم» نقش معلمان و مربیان را در تحقق این موضوع مهم بیان کرد و افزود: بی شک یکی از مهمترین نهادهایی که می تواند این شعار را تحقق ببخشد، آموزش و پرورش است که امید است با تلاش و همکاری بیش از پیش مدیران،معلمان و مربیان عزیز روزی شاهد ریشه کنی معضل اعتیاد از جامعه باشیم.

در ادامه این نشست تعداد 5 نفر از معلمان و دانش آموزان فعال عضو کانون های یاریگر زندگی به نمایندگی از طرف اعضای کانونها با دریافت لوح و جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، این نشست همزمان به صورت مستقیم و در قالب وبینار از طریق شبکه شاد برای مدیران مدارس استان پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار