گردشگران فریب تبلیغات تورهای غیرمجاز در گیلان را نخورند

رشت (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان هشدار داد تبلیغات تورهای غیر مجاز گردشگری در استان فریب است گردشگران با آنها همراه نشوند.

کد مطلب: ۱۱۹۷۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
گردشگران فریب تبلیغات تورهای غیرمجاز در گیلان را نخورند

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان، حمیدرضا آذرپور با تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز در استان افزود: تابستان است و اشتیاق گردشگران به سفر را درک می کنیم؛ اما کرونا شرایط سفر را تغییر داده و عادی انگاری این موضوع موجب به خطر انداختن سلامت خود و خانواده می شود.

وی اظهار کرد: در شرایط فارغ از خطر کرونایی به لحاظ رنگ بندی های تعریف شده، فعالیت مجاز دفاتر خدمات مسافرتی شروع می شود؛ بنابراین از گردشگران می خواهیم تورهای مجاز گردشگری را برای سفر برگزینند چرا که انتخاب تورهای غیرمجاز، انتخاب گردشگری ناایمن است و این موضوع شرط منطق نیست.
آذر پور بیان کرد: در هفته های اخیر و همزمان با زرد شدن شرایط کرونایی در استان، اطلاعیه‌های این اداره‌کل در خصوص هشدار پرهیز از گروه‌های غیر مجاز گردشگری شدت گرفت، اما متاسفانه هنوز شاهد بروز اخبار ناگوار در این خصوص هستیم و بار دیگر از گردشگران می خواهیم فریب تبلیغات تورهای غیر مجاز را نخورند.
وی با اشاره به این که طی سه ماهه امسال با ۱۷۶ گروه غیرمجاز برخورد شده است خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر تیم های کنترل و نظارت این اداره‌کل و پلیس استان طی گشت های مشترک از اجرای حدود ۹۰ گروه غیر مجاز در استان جلوگیری کردند.
معاون گردشگری گیلان تاکید کرد: گردشگران از هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث را ندارند.
وی، با اشاره به عملکرد افراد غیر مجاز در حوزه گردشگری افزود: افراد سودجو با تبلیغات و جلب توجه گردشگران به بهانه عرضه خدمات ویژه و با عناوین جذاب، بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی اقدام به اطلاع رسانی تورهای خود در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی می کنند که مشکلات متعددی برای مسافران و گردشگران ایجاد می کند لذا ضروری‌ است گردشگران پیش از هر گونه دریافت خدمات از دارا بودن مجوزهای لازم توسط این گروه‌ها اطمینان حاصل نمایند.
برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همه مردم باید پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا شامل رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.هم اکنون ۲۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری بوده و ۵۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز بدحال هستند این در حالیست که بر اساس آخرین آمار در پنجشنبه گذشته ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار