شرط استعفا در زمان ثبت‌نام برای شاغلان در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی لغو شد 

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان می‌گوید با موافقت معاونت مسکن و ساختمان، شرط استعفا در زمان ثبت‌نام برای اعضای شاغل در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی که در انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان شرکت می‌کنند، لغو شد.

کد مطلب: ۱۱۹۷۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
شرط استعفا در زمان ثبت‌نام برای شاغلان در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی لغو شد 

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، دفتر توسعه مهندسی ساختمان در ابلاغیه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور، از لغو شرط استعفا در زمان ثبت‌نام برای اعضای شاغل در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، خبر داد.

همچنین، طبق بخشنامه دفتر توسعه مهندسی ساختمان، با موافقت معاونت مسکن و ساختمان، اعضای مشمول بخشنامه اعلام مصادیق تبصره ۳ بخش پ ماده ۵۹ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی که پیش از این موظف بودند در زمان ثبت‌نام برای انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها، از سمت‌های خود استعفا دهند، می‌توانند با ارایه تعهدنامه رسمی محضری در انتخابات، ثبت‌نام کنند.

طبق تبصره ۳ بند پ ماده ۵۹ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، به منظور رفع تعارض منافع و تسهیل رقابت سالم و اجتناب از اختلال در انجام وظایف تصدی همزمان کارکنان دستگاه‌های نظارتی یا اجرایی مرتبط با موضوع قانون، مجاز نیست.

بنا بر اعلام علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان، در سال ۹۷ و با بخشنامه وزیر وقت راه و شهرسازی، اسامی ۱۳ نهاد و دستگاه اجرایی به عنوان مصادیق این بند اعلام شد که در ابتدای خردادماه سالجاری و با موافقت مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، تعداد دستگاه‌های مشمول به ۸ دستگاه کاهش یافت.

طبق نظام‌نامه انتخابات نهمین دوره هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی، افرادی که در ۸ نهاد و دستگاه ذکر شده در بخشنامه مذکور شاغل بوده یا رابطه استخدامی دارند، در زمان ثبت‌نام مکلف به استعفا از دستگاه متبوع خود بودند.

به گفته مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، با بخشنامه اخیر، تعهد به ارایه موافقت دستگاه با استعفای این افراد تا ۷۲ ساعت بعد از اعلام نهایی نتایج انتخابات، جایگزین استعفای این افراد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار