معاون کل وزارت بهداشت:

50 شهر جنوب کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

حریرچی خواستار نقش آفرینی بیشتر علما برای ترغیب مردم سیستان و بلوچستان به واکسیناسیون شد

زاهدان (پانا)- معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد دو تا سه هفته اخیر با ورود ویروس از مرزهای شرقی و جنوبی کشور هم‌اینک از ۶۲ شهر قرمز، ۵۰ شهر مختص جنوب و جنوب شرق هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
50 شهر جنوب کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند

ایرج حریرچی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار کرد: ویروس دلتا، قدرت سرایت بیشتری دارد و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند و چون روند ابتلا در سیستان‌وبلوچستان در گذشته کم بوده، نسبت به سایر استان‌ها ایمنی اکتسابی در آن وجود ندارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه میزان بیشتری در سیستان‌وبلوچستان به متوسط کشوری رسیده، بیان کرد: امکانات فعلی استان کفاف نیازهای دو تا سه هفته‌ای را می‌دهد اما اگر این وضع ادامه پیدا کند ممکن است دچار مشکل شویم.

وی اظهار کرد: وزیر بهداشت دستور داده که همه درخواست‌های سیستان‌وبلوچستان اجابت شود و همچنین امکان فعال سازی یک سوم از بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان در معرض افتتاح را برای بیماران کرونایی داریم.

حریرچی، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سیستان‌ و بلوچستان را حتی در شرایط اوج گیری کنونی، حداقل ۴۰ درصد کمتر نسبت به متوسط کشوری عنوان کرد و افزود: میزان متوسط استفاده از ماسک در اماکن عمومی در کشور ۷۸ درصد و در استان ۴۸ درصد بوده و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کشور به ۷۵ درصد رسیده که در این استان ۴۹ درصد است.

وی نقش‌آفرینی حداکثری علما و نهادهای فرهنگی برای پیشگیری از کرونا و ترغیب مردم به استفاده از واکسن را در سیستان و بلوچستان خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار