شاهنامه‌خوانی و استفاده مفید از اوقات فراغت

شهرکرد(پانا) - بعضی از دانش‌آموزان در فصل تابستان به شاهنامه‌خوانی می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شاهنامه‌خوانی و استفاده مفید از اوقات فراغت

در استان چهارمحال و بختیاری و بخصوص در شهرستان فارسان علاقمندان به هنر شاهنامه خوانی بسیارند. به‌طوری که کلاس های متعددی برای دختران و پسران در تابستان تشکیل می شود و دانش آموزان زیادی از این کلاس ها استقبال می کنند.

این علاقه باعث شده است که همه ساله دانش آموزان این شهرستان در رشته شاهنامه خوانی در سطح کشور رتبه های برتر را از آن خود کنند.

این اشتیاق به حدی است که از گذشته های دور مردم این دیار در مراسمات ترحیم و یا در دورهمی های خانوادگی داستانهای شاهنامه را می خواندند و از اشعار آن لذت می بردند.

پریا حافظی، دانش‌آموزی در استان چهارمحال و بختیاری است که علاقه زیادی به شاهنامه خوانی دارد و خانواده‌اش به خوبی از آن حمایت می‌کنند.

او می گوید: شاهنامه خوانی به من آرامش می دهد و باعث می‌شود با داستان‌های آموزنده شاهنامه آشنا شوم.

حافظی همچنین می افزاید: یک روز در بهار سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفتم به جای اینکه اوقات فراغتم را برای کارهای‌ بیهوده‌ صرف کنم، بهتر است به علاقه خود بپردازم و شاهنامه بخوانم.

او در ادامه عنوان می‌کند: در اوایل خواندن شاهنامه برایم سخت و دشوار بود، اما من ناامید نشدم و به کمک خانواده ام توانستم به خوبی شاهنامه بخوانم و حفظ کنم.

این دانش‌آموز تاکید می‌کند: من اصلاً کلاس شاهنامه خوانی نرفتم؛ فقط از کسانی که شاهنامه را به خوبی می شناختند و تجربه داشتند کمک گرفتم و توانستم در اوقات فراغت شاهنامه بخوانم و به دوستانم هم توصیه می کنم درصورت علاقه به این هنر اصیل ایرانی بپردازند.

دانش آموز خبرنگار ساینا سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار