مواضع نمایندگان کشورها در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام

تهران (پانا) - نمایندگان کشورهای مختلف در جلسه شورای امنیت سازمان برای بررسی یازدهمین گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ درخصوص برجام به اظهار نظر پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مواضع نمایندگان کشورها در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام

به گزارش ایسنا، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی یازدهمین گزارش دبیر کل سازمان‌ ملل درباره روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱، رزماری دی کارلو، معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل خواستار بازگشت کامل و موثر به برجام شد.

وی اعلام کرد که جمهوری اسلامی‌ ایران از زمان خروج آمریکا از برجام به نصب سانتریفیوژهای جدید و غنی‌سازی تا سقف ۶۰ درصد پرداخته است.

دی‌کارلو همچنین در نتیجه‌گیری خود برجام را برای معماری عدم اشاعه هسته‌ای بین‌المللی «ارزشمند» دانست و افزود: حیاتی است که تمامی طرفین، برجام را به مسیر خود بازگردانند.

نماینده نروژ در سازمان ملل در این نشست اجرای کامل برجام را بهترین فرصت برای اعتمادسازی بین‌المللی دانست.

این نماینده ضمن ابراز تاسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، از تهران خواست که اجرای کامل تعهدات خود را از سر بگیرد.

نماینده آلمان در سازمان ملل نیز اذعان کرد که هیچ جایگزین معقولی برای برجام وجود دارد.

او در ادامه با تاکید بر حمایت کشورش از گفت‌وگوهای وین بر سر احیای برجام گفت: بازگرداندن کامل توافق هسته‌ای به زندگی امکان‌پذیر است.

نماینده ایران در نشست شورای امنیت با تاکید بر حمایت از توافق هسته‌ای، ماهیت کاهش تعهدات ایران را اقدامی جبرانی خواند و بار دیگر خاطرنشان کرد که این ایالات متحده بوده که از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی خارج شده است.

نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت مدعی شد که ایران به بی‌اعتنایی به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از جمله استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ادامه می‌دهد.

وی همچنین اظهار کرد که با ادعای روسیه و ایران مبنی بر مغایرنبودن این‌گونه فعالیت‌ها با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مخالف است.

اولاف اسکوگ، نماینده هیات اتحادیه اروپا در سازمان ملل در این نشست از تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام و رفع‌ تحریم‌های مغایر با توافق هسته‌ای حمایت کرد.

نماینده هیات اتحادیه اروپا در ادامه مدعی حمایت از برجام شد.

وی همچنین نسبت به انباشت اورانیوم غنی‌شده در ایران ابراز نگرانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار