معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان سمنان:

آغاز رقابت 12 هزارنفری داوطلبان کنکور استان سمنان، از صبح امروز

سمنان (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان سمنان، از حضور بیش از 12 هزار داوطلب کنکور سراسری در استان سمنان خبر داد و گفت یک درصد از داوطلبین کنکور 1400 از استان سمنان هستند که این عدد نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز رقابت 12 هزارنفری داوطلبان کنکور استان سمنان، از صبح امروز

حسین رشیدی، با اشاره به برگزاری کنکور سراسری 1400 از صبح امروز گفت: کنکور سراسری 1400 از امروز چهارشنبه نهم تیر ماه در 414 شهرستان کشور با رقابت یک میلیون و 367 هزار و 931 داوطلب آغاز شده و تا روز شنبه 12 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با عنوان این مطلب که بیشترین تعداد کل داوطلبین رشته های مختلف در کنکور 1400 مربوط به شهرستان سمنان با 3 هزار و 815 نفر و کمترین آن مربوط به شهرستان آرادان با 103 داوطلب است، خاطرنشان کرد: بیشترین شرکت کننده همانند سال های گذشته در رشته تجربی با 4 هزار و 592 نفر داوطلب رشته تجربی در استان سمنان که 0.7 درصد از داوطلبین رشته تجربی در کشور را شامل می شوند و کمترین تعداد شرکت کننده در استان مربوط به رشته هنر با یک هزار و 211 نفر است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان سمنان افزود: بنابر آمار تفکیکی در استان سمنان تعداد یک هزار و 707 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 4 هزار و 592 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 3 هزار و 19 نفر در گروه آزمایشی انسانی، یک هزار و 211 نفر در گروه آزمایشی هنر و یک هزار و 471 نفر در گروه آزمایشی زبان در رقابت با یکدیگر خود را محک می زنند.

رشیدی، با بیان اینکه گروه های آزمایشی مختلف در این سه روز مختلف با هم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: امروز چهارشنبه ۹ تیر، داوطلبین گروه آزمایشی هنر، پنج شنبه ۱۰ تیرماه گروه آزمایشی انسانی، جمعه ۱۱ تیرماه گروه آزمایشی ریاضی و فنی و روز شنبه ۱۲ تیرماه گروه آزمایشی زبان خارجه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به آمار داوطلبین استان سمنان و سهم یک درصدی استان سمنان در کنکور 1400 اظهار کرد: 12 هزار و 178 نفر در استان سمنان با یکدیگر در عرصه کنکور رقابت خواهند کرد که از این تعداد 7 هزار و 192 نفر زن و 4 هزار و 986 نفر مرد هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان سمنان درباره حضور دختران و پسران در رشته های مختلف توضیح داد و گفت: در کنکور ۱۴۰۰، بیشترین تعداد داوطلبین مربوط به دختران بوده ولی در برخی رشته مانند ریاضی تعداد پسران با یک هزار و ۹۸ نفر از دختران با ۶۰۹ نفر داوطلب بیشتر است.

رشیدی در پایان با اشاره به شرایط خاص برگزاری کنکور در ایام شیوع کرونا تاکید کرد: دانش آموزان با همراه داشتن وسایل شخصی، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی مسئولین برگزاری کنکور را همراهی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار