در دیدار مسئولان سازمان پژوهش با حاجی میرزایی چه گذشت؟

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با رئیس و مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
در دیدار مسئولان سازمان پژوهش با حاجی میرزایی چه گذشت؟

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محسن حاجی میرزایی روز گذشته در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش میزبان حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و جمعی از مدیران کل سازمان پژوهش بود. این دیدار به‌منظور ارزیابی عملکرد سازمان پژوهش و در فضایی کاملاً صمیمانه برگزار شد.

حسن ملکی ریاست سازمان ضمن تقدیر و تشکر از توجهات وزیر آموزش و پرورش نسبت به سازمان پژوهش و اختصاص این زمان برای دیدار، بیان داشت که فعالیت‌های این سازمان در مسیر تحول و بر محور تحول و بر مبنای اسناد بالادستی صورت گرفته است.

تشریح فرایندها و برنامه‌های تحولی سازمان پژوهش در قالب بررسی نقشه‌ی تحولی سازمان و با طرح سؤالات پیش فرض از نقطه‌ی "کجا بودیم؟ " "به کجا رسیده‌ایم؟ " "چگونه رسیده ایم؟ " "برنامه‌های آینده کدامند؟ "از جمله محورهایی بود که در این نشست توسط معاون وزیر آموزش و پرورش و در چارچوب برنامه‌ریزی درسی تحولی ارائه شد.

همسوسازی با اسناد تحولی؛ نبود الگوی برنامه‌ریزی درسی؛ محور کار بودن کتاب‌های درسی؛ حاکم بودن گروه‌های آموزشی" موضوع محور"؛ وجود رشته‌های زائد متعدد در رشته کاردانش و ... از جمله مواردی بود که رئیس سازمان پژوهش در بخش کجا بوده‌ایم؟ توضیح داد.

ملکی در بخش "به کجا رسیده‌ایم؟ " به مواردی همچون مقدم بودن برنامه‌ریزی درسی به‌عنوان یک راهبرد اصلی و مقدم بر تولید هر نوع رسانه، فطرت‌گرایی توحیدی رویکرد اصلی برنامه‌ها، تهیه راهنماهای برنامه‌ی درسی در یازده حوزه‌ی تربیت و یادگیری و همچنین دوره‌ی پیش‌دبستان، پرداختن به نقش تربیتی خانواده به‌عنوان یک عنصر اصلی برنامه‌ی درسی، مورد توجه قرار گرفتن مرجعیت علمی و نقش تعلیمی تربیت معلم در تولید راهنماهای برنامه‌ی درسی؛ و .... اشاره کرد.

تهیه‌ الگوهای متعدد برای مواجهه‌ی صحیح با واقعیت‌ها، تدوین الگوی برنامه‌های درسی فطرت‌گرایی توحیدی؛ تشکیل شوراها و کمیته‌های برنامه‌ریزی درسی با صلاحیت در گروه‌های پژوهش و برنامه‌ریزی درسی در سطح سازمان؛ ارتباط با حوزه علمیه‌ی قم و عضویت نمایندگان آنها در شوراهای سازمان؛ ارتباط و بهره‌گیری از توانمندی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی تربیتی مختلف در جهت غنی‌سازی تولیدات نیز مواردی بود که معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش "چگونه رسیده‌ایم؟ " تشریح کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تولید الگوها و راهنماهای تدوین و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری؛ تولید بسته‌های تربیت و یادگیری برای دوره‌ی پیش‌دبستان و مهدکودک‌ها؛ تداوم تولید محتواهای الکترونیکی تعاملی در برنامه‌های درسی؛ تدوین الگوی چندتألیفی و اجرای آن در بعضی از بسته‌های تربیت و یادگیری؛ شناسایی مسائل اساسی جامعه از قبیل پیر شدن جمعیت و برنامه‌ریزی برای مواجهه با آن؛ بررسی ابعاد تربیتی و کاربردی کتاب‌های درسی و بسته‌های تربیت و یادگیری با همکاری دیگر معاونت ها؛ اجرای آزمایشی برنامه‌های درسی و بسته‌های یادگیری قبل از اجرای سراسری؛ بازاندیشی و تدوین الگوهای مؤثرتر در درج معارف انقلاب اسلامی و اسناد لانه‌ی جاسوسی در کتابهای درسی و بسته های تربیت و یادگیری؛ تدوین برنامه های عملیاتی جهت اجرای زیرنظام برنامه درسی؛ و .... را در بخش برنامه های آینده عنوان کرد.

در بخش دیگری از این نشست مدیران سازمان پژوهش گزارشی از مأموریت‌ها و فعالیت‌های حوزه‌ی مدیریتی‌شان ارائه کردند.

در پایان نشست محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش از تلاش‌های صورت گرفته در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تقدیر و تشکر و در خصوص محورهای ارائه شده در نشست رهنمودهایی را مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار