کاهش فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در مراکز توانبخشی

تهران (پانا) - مدیرکل مراکز مراقبتی توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به واکسیناسیون مراکز توانبخشی شبانه‌روزی بهزیستی گفت با انجام واکسیناسیون در مراکز توانبخشی شبانه‌روزی، میزان ابتلا و فوت به طور محسوس کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۹۶۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در مراکز توانبخشی

مصطفی سراج درباره آخرین آمار مربوط به واکسیناسیون مراکز توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: تعداد کل واکسیناسیون سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان 18 هزار و 474 نفر یعنی قریب به ۹۰ درصد سالمندان و پرسنل این مراکز است که واکسن را دریافت کرده‌اند. تعداد کل واکسیناسیون سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن 36 هزار و 579 نفر یعنی حدود ۷۳ درصد، واکسیناسیون کلیه مراکز اعم از سالمندان و افراد دارای معلولیت ۵۵۰۵۳ نفر یعنی حدود ۷۷ درصد و تعداد افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند نیز 22 هزار و 645 نفر است.

مدیرکل مراکز مراقبتی توانبخشی سازمان بهزیستی افزود:‌ برخی مراکز توانبخشی حوزه ماموریت سه دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سمنان و علوم پرشکی ایران در استان تهران، هنوز واکسن دوز اول را دریافت نکرده‌اند و این سازمان درخواست دارد این دانشگاه‌ها هم همانند سایر دانشگاه‌ها در فرآیند واکسیناسیون تسریع داشته باشند.

مدیرکل مراکز مراقبتی توانبخشی تصریح کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فاز دوم واکسیناسیون عمومی به سالمندان و بیماران زمینه‌ای پُر ریسک ۱۶ تا ۶۴ سال اختصاص داده شده و اکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان در خانواده حضور دارند که عمدتا علاوه بر بیماری زمینه‌ای با محدودیت‌های متعددی مثل فرد دارای آسیب نخاعی بسترگرا و ... مواجه هستند. بنابراین انتظار داریم با توجه به ورود واکسن‌های ایرانی به چرخه واکسیناسیون و واردات جدید، جامعه هدف سازمان در فاز دوم در اولویت قرار گیرد و مطابق اطلاعات و آماری که در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دادیم پیش بینی لازم صورت گیرد و ضرورت واکسیناسیون این گروه به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شود.

سراج تصریح کرد: مدیریت و مهار پایدار بیماری در مراکز مراقبتی باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ارتباط مستقیمی با واکسیناسیون افراد جدیدی که در مراکز پذیرش و وارد می‌شوند دارد. نباید مورد غفلت قرار گیرد. این موضوع را گاهی در استانها می‌بینیم که مورد توجه قرار نمی‌گیرد. به طور مستمر اگر قرار است این کنترل پایدار باشد باید آمادگی لازم برای پوشش واکسیناسیون افراد جدیدی که وارد می‌شوند و عمدتا افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست موثر هستند، وجود داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار