ملکی تاکید کرد

ضرورت تمرکز بر اقدامات فناورانه در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دوم ارائه گزارش عملکرد و بررسی برنامه های دفاتر سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که به فعالیت‌های دفتر انتشارات و فناوری آموزشی اختصاص داشت، بر ضرورت تمرکز بر اقدامات فناورانه در این دفتر تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تمرکز بر اقدامات فناورانه در دفتر انتشارات و فناوری آموزشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در ابتدای این نشست، معاون وزیر آموزش و پرورش و ریاست سازمان به سخنان آیت الله جوادی آملی اشاره کرد و گفت: ما در قران، واژه حنیف را به معنای راست گرا داریم. در این تعریف حنیف، فردی است که در جاده حرکت می‌کند اما همواره به وسط و تعادل تمایل دارد. در واقع حنیف کسی است که به چپ و راست متمایل نمی‌شود و در میانه جاده حرکت می‌کند تا ماندنش در جاده تضمین شود. واژه جنیف اما دقیقا نقطه متضاد حنیف است.

وی ادامه داد: معتقدم که این تعاریف در مسائل مدیریتی نیز کاربرد دارد یعنی هم می‌توان حنیفانه و هم جنیفانه، مدیریت کرد. به این معنا که اگر مدیریت ما جاده خاکی بیشتری داشته باشد، قطعا متضرر خواهیم شد اما اگر در میانه راه و صراط مأموریت های خودمان حرکت کنیم، به توفیقات روز افزون خواهیم رسید. این یک قاعده کلی است لذا باید از خدای متعال بخواهیم که ما را جزوء حُنفاء قرار دهد تا در جاده زندگی اهل لغزیدن به چپ و راست نباشیم البته این تعبیر را مولای متقیان، امام علی (علیه السلام) نیز، در نهج البلاغه دارند و به تعابیر مختلف این مطلب را بیان می‌کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به ارائه نکاتی درباره دفتر انتشارات و فناوری آموزشی پرداخت و بیان کرد: در این دفتر، چند ویژگی وجود دارد که مدیر مربوطه باید، به آن واقف باشد تا بتواند پتانسیل‌ها را به کار گیرد، پرورش دهد و اهداف را پیش ببرد.

لزوم توجه به تهدیدات و فرصت‌ها

ملکی به ابعاد مثبت این دفتر اشاره کرد و افزود: در این دفتر بُعد هنری، خلاقیت و انعطاف بالاست، این در حالی است که در سایر بخش‌ها نظیر کتاب‌های درسی به دلیل قوانین حاکمیتی، این امکان وجود ندارد. کما اینکه به این دفتر هنرمندان نیز رفت و آمدهای زیادی دارند و این مربوط به همین ویژگی است. به همین دلیل هم می‌توان در این دفتر کار کرد و لذت برد. ویژگی دوم این دفتر، تولیدات متنوع فرهنگی و تربیتی، متناسب با سنین مختلف است و این یک نکته مثبت است که مجلات رشد، برای کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و ... انواع مباحث تولید می‌شود که جای تشکر دارد زیرا به واسطه تلاش‌های این بخش، مجلات رشد، رنگ و رخ بهتری پیدا کرده است. سومین ویژگی این دفتر، ارتباطات برون سازمانی است.

انعطاف معقول داشته باشیم

وی خاطر نشان کرد: این سه امکان برای مدیریت آن دفتر باید در اولویت باشد تا بتواند دفتر انتشارات و فناوری را هنرمندانه، متنوع و برون سازمانی مدیریت کند منتها در این مسیر تهدیداتی نیز وجود دارد که یکی از آنها، سیال بودن افراطی یا انعطاف افراطی است. همانطور که می‌دانید، انعطاف معقول خوب است و زندگی بدون انعطاف معنا ندارد اما کشیده شدن این بخش به افراط، تهدید به شمار می‌رود، بنابراین باید در این دفتر بر انعطاف معقول تاکید داشته باشیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: معیار معقول بودن در این مسیر را نیز، می‌توان با ارزش‌ها، آرمان‌ها و اسناد بالا دستی تعیین کرد لذا باید توجه داشته باشیم که تا چه حد می‌توانیم با خارج از دفتر، در مسیر کار همراه شویم زیرا اگر این همراهی، از حد بگذرد، ممکن است در آنها هضم شویم اما اگر بتوانیم بخش‌های خارج از سازمان، را به کار بگیریم و به درستی حرکت کنیم، در واقع آنها را با خود همراه کنیم.

تأکید بر بخش فناوری و تقویت شبکه ملی رشد

ملکی بر لزوم توجه به بخش فناوری تأکید کرد و گفت: تهدید دیگر در این دفتر، غفلت از بخش فناوری است البته در یکسال اخیر با شبکه ملی رشد و تقویت بعد فناوری، شرایط این بخش، نیز متفاوت شده و این جای تشکر دارد اما ضروری است که همکاران، در این دفتر، فناورانه بیاندیشند و در بخش انتشارات فعال باشند.

وی خاطر نشان کرد: بخش انتشارات از جمله قسمت‌های فعال است و از تلاش همکاران تشکر می‌کنم اما در بخش فناوری، هنوز نقاط مبهمی داریم زیرا شبکه ملی رشد ما به نقطه‌‌ای نرسیده که اگر روزی برنامه شاد تعطیل شود، بتواند این بار را بر عهده بگیرد و این ظرفیت را داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکید کرد: ما باید در سامانه رشد، به جایی برسیم و ظرفیت فناورانه‌ای به دست آوریم که قابلیت مدیریت فضای مجازی را به ما بدهد و این نقطه‌ای است که باید به سمت آن حرکت کنیم البته بخشی از مشکلات این بخش، مربوط به عقب ماندگی‌های گذشته است اما انتظار من این است که در این بخش، فعالیت مضاعف داشته باشیم.

محمد علوی تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان در این بخش، نکاتی درباره پایش و روال کار دفتر طی ماه‌های آینده بیان داشت و گزارشی درباره پایش همکاران در این دفتر ارائه کرد.

برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان مجلات رشد

در ادامه این جلسه، محمد ابراهیم محمدی، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، به ارائه گزارش پرداخت و گفت: امکان صحبت کردن در این جلسه باعث خرسندی است زیرا نقد می‌تواند ما را به سمت بهبودی، پیش ببرد و کمک کند که از چالش‌ها عبور کنیم البته آنچه که در جلسه ارائه می‌شود، اقدامات تحولی است زیرا ما در دفتر کارهای جاری بسیاری داریم.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ادامه داد: ما در بحث پژوهش و تحقیق بر اساس اهمیت و نیاز، کار را در این دفتر، شروع کردیم و پروپزال‌هایی نیز نوشته شده و بالغ بر 25 درصد کار ارزشیابی مجلات نیز انجام شده است.

محمدی ادامه داد: در بخش چند رسانه‌ای سازی مجلات رشد، به بازنگری در انتشارات پرداختیم و می‌توان گفت که نزدیک به 15 درصد کار انجام شده است. در بخش دیگری از اقدامات تحولی ما به دنبال اجرای مجلات رشد در شکل دیداری، خوانشی و ... هستیم که یک پروژه بزرگ به شمار می‌رود و امیدواریم که در سال آینده، موفق به ارائه آن شویم. در بحث طراحی و تدوین نقشه راه تحولی مجلات، برای نخستین بار اقدام شده و 50 درصد کار نیز آماده ارائه است.

وی از طراحی صفحه مجازی و ارتباط مستقیم با مخاطبان خبر داد و گفت: به دلیل اینکه، در زمان کنونی، فضای مجازی، دارای نقشی پررنگ است، ما برای تمام مجلات، صفحات مجازی تعریف کرده‌ایم لذا نامه نگاری‌ها مانند گذشته، زمانبر نیست و به صورت آنی انجام می‌شود، در واقع به واسطه این اتفاق، ارتباط بسیار سریعی بین ما و مخاطبان ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، تصریح کرد: در بخش دیگری از اقدامات، یک تطبیق، بین عناوین مجلات تخصصی رشد با حوزه‌های تربیت و یادگیری انجام داده‌ایم که نزدیک به 50 درصد آن، انجام شده است. در بخش دیگری نیز، محتوای 10 ساله مجلات رشد، بازآفرینی، و به شکل کتاب ارائه شده است و در این مسیر 70 کتاب تولید شده که حاصل مجلات رشد کودک است.

محمدی از تمرکز بر بخش فناوری آموزشی خبر داد و افزود: در بخش معاونت فناوری آموزشی که مهمترین بخش کار ماست، سعی کردیم که دیگر نیروها را نیز به این سمت سوق دهیم. در این مسیر حتی مجلات رشد ما نیز در بخش فناوری، فعالیت و تلاش می‌کنند زیرا سعی در فربه کردن این بخش داریم.

پایش 50 ساله فیلم رشد

وی ادامه داد: پایش 50 ساله فیلم رشد، نیز یکی از مباحثی است که ما تا امروز دنبال کرده‌ایم. 10 سال نخست این جشنواره انجام شده و مابقی اقدامات را نیز ان شاالله طی سال جاری انجام خواهیم داد. در این مسیر نزدیک به 800 فیلم استخراج و به دفاتر ارائه شده است. سامانه مدیریت محتوای آموزشی نیز از دیگر بخش‌هایی است که در حال تکمیل است تا به عنوان یک دانشنامه، امکان استفاده معلمان، از آن فراهم شود. در بخش دیگری از اقدمات، ما در تولید مستند شهید موسوی، مشارکت داشته و کار مستندسازی برای شهید بهشتی و باهنر نیز انجام شده است.

مدیر کل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، کار در بخش رمزینه‌های سریع پاسخ را عقب خواند و گفت: در بخش تامین محتوای رمزینه‌های سریع پاسخ نزدیک به 30 درصد کار انجام شده است البته در بحث بارگزاری در شبکه رشد، نزدیک به 2 هزار عنوان، کار انجام شده، اما در بحث رمزینه این میزان به 30 درصد، می رسد. دلیل این امر نیز، این است که کارت خبر به تازگی در چرخه قرار گرفته است لذا امیدواریم که در سه ماهه دوم، سرعت بیشتری را دنبال کنیم.

محمدی درباره شبکه رشد، اظهار کرد: در این بخش قرار شد که داشبورد شبکه رشد را اصلاح کنیم که در دست انجام است. در شبکه آموزشی تربیتی رشد، ما در تولید محتوا مشکلی نداریم و این شبکه می‌تواند از پس خدماتی که مدنظر است، برآید و کار ارائه شود.

وی از گسترش ارتباطات فرا سازمانی در راستای تامین محتوا، خبر داد و گفت: تا امروز ما از خود سازمان‌ها نزدیک به 1500 دقیقه محتوا دریافت کرده‌ایم و در کنار جشنواره این بحث، را نیز دنبال می‌کنیم. همچنین، سعی داریم که یک نهضت بزرگ تعاملی با شرکت های دانش بنیان شکل دهیم.

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی افزود: در بحث فیلم رشد نیز تیزرها سفارش و کمیته‌ها نیز تشکیل شده است. در این دوره، بنا بر این قرار گرفته که آثار دریافتی، بتواند متناسب با نیاز ما باشد لذا سعی داریم که مشارکت‌های بیرونی را بر اساس نیازهایی که داریم، تعریف کنیم تا بتوانیم از این محتواها در کار استفاده کنیم.

محمدی خاطر نشان کرد: نزدیک به 10 شیوه نامه تا امروز کار شده است که مربوط به بخش‌های مختلف کار ماست. شیوه نامه اجرایی آیین نامه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی یکی از این موارد به شمار می‌رود که بسیار حائز اهمیت است. قرار دادن نشان استاندارد، به صورت الکترونیکی در کتاب‌ها یکی دیگر از اقدامات دفتر ما به شمار می‌رود و تاکنون نزدیک به 20 هزار اثر به آن مجهز شده تا مخاطبان بتوانند، شناسنامه اثر را کامل دریافت کنند.

اجرای شیوه نامه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی

در ادامه جهانگردی معاون ساماندهی محتوای دفتر انتشارات بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین تمرکز ما بر برنامه‌های تحولی بود، تمرکز گزارش نیز بر این بخش‌ها قرار گرفت اما کارهای زیرساختی بسیاری نیز در این میان انجام شد که از جمله آنها اجرای شیوه نامه ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی است. در واقع این شیوه نامه نقطه عطفی است که امکان اشتباه در این بخش را به کمترین حالت ممکن می‌رساند. در این دوره، علاوه بر ارائه استاندارد به آثار، روش بررسی نیز استاندارد شده و در کارها، دو ارزیاب حضور دارند که پس از بررسی نشان استاندارد را اعطا می‌کنند. بنابراین یکی از کارهای مهم ساماندهی این بود که علاوه بر افزایش ارزیابی‌ها، یک کمیته علمی نیز از افراد صاحب نظر تشکیل دادیم تا از هر گونه مشکل جلوگیری کنیم.

انتشار 10 میلیون نسخه مجلات رشد در شرایط کرونایی

شهابلو، معاون دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در امور مجلات رشد، نیز درباره کار مجلات رشد گفت: مجلات رشد، در تمام شرایط و حتی با وجود کرونا نیز متوقف نشد و ما تقریبا هر دو روز یک بار تولید اثر داشتیم و طی این مدت نزدیک به 10 میلیون نسخه به مخاطبان ارائه شد.

وی افزود: یکی از موارد مهم، این است که در مدارس متوسط دوم، از مجلات رشد و اغلب آثار خواندنی، استقبال چندانی نمی‌شود، بنابراین امیدواریم که با استفاده از پژوهش‌هایی که در دست اجرا داریم، بتوانیم این نقص و مشکل را پوشش دهیم. در این مسیر بدیهی است که باید افزوده‌های دیگری نظیر بخش‌های شنیداری، دیداری و .... داشته باشیم که امیدواریم در سال آینده محقق شود.

بارگزاری 5400 محتوا در سایت رشد

شکرریز، معاون فناوری دفتر انتشارات نیز به فعالیت‌های این بخش اشاره کرد و گفت: معاونت فناوری می‌توانست چالش نباشد اگر که گذشتگان ما، 180 پست این بخش را به 10 پست تبدیل نمی‌کردند و قطعا اتفاقاتی می‌توانست رخ دهد که این نابودی شکل نگیرد؛ بدیهی است که امروز آنچه که کاشته می‌شود، قطعا در سال‌های آینده مورد استفاده نسل‌های بعد قرار می‌گیرد.

وی افزود: به واسطه بیماری کرونا، امروز ما شاهد توجه به ابعاد مختلف فناوری در این بخش هستیم و در واقع بحران کرونا، این بخش را موفقتر کرد به همین خاطر از سال گذشته که تنها 180 آموزش آپلود شده بود، ما امروز به 5400 محتوا در سایت رشد رسیده‌ایم. ما هست و این نشان دهنده این است که به واسطه کرونا، توجه به این سمت متمایل شود.

شکرریز خواستار احیای ساختمان فناوری شد و گفت: احیای پروژه ساختمان خیابان سمنان یکی از بخش‌هایی است که امیدواریم زودتر انجام شود تا بتوانیم با توسعه فضا و امکانات، تولیدات را با سرعت بیشتری به سرانجام برسانیم.

علی محبی، قائم مقام رئیس سازمان پژوهش ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده، گفت: از آنجایی که مراحل اجرایی این درصدها، مشخص نیست، امکان بررسی را سخت می‌کند. در این مسیر ممکن است آنچه که دفتر مد نظر دارد با هدف کلی مغایرت‌هایی وجود داشته باشد، لذا بررسی مراحل دستیابی به درصد اهداف بسیار حائز اهمیت است. بسیار بهتر بود که درباره دلایل به تعویق افتادن طرح‌ها، گزارشی دریافت می‌کردیم.

وی افزود: ما کتاب‌های الکترونیکی را در دو فاز تعریف کردیم که یکی مربوط به تمام کتاب‌های درسی است اما در فاز دوم، کتاب الکترونیک تعاملی که یک موضوع جدید، است، مد نظر ماست پس نیاز است که بر این بخش یک تجدید نظر داشته باشید.

قائم مقام رئیس سازمان پژوهش ادامه داد: برای طراحی جشنواره‌ها و انتشار فراخوان باید به زمان توجه بیشتری داشته باشیم زیرا قطعا یک زمان مشخص برای این عرصه نیاز است. بحث دیگر این است که پلتفرم رشد باید بتواند نیاز دانش آموزان، مدیران، معلمان، مدیران و ... را کاملا ببیند و درک کند البته بدیهی است که امروز سازمان بودجه لازم را برای توسعه یکباره این بخش را نداشته باشد اما لازم است که در این عرصه یک فاز بندی مشخص داشته باشیم و یک چشم انداز و افق روشن از نیاز جامعه تعلیم و تربیت و تحقق آن در پلتفرم رشد باشیم.

حسن مظاهری دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان نیز در این بخش به طرح سوالی درباره وضعیت کرونا پرداخت و گفت: شاید لازم بود که به روند ارائه مجلات رشد در دوران کرونا می‌پرداختیم زیرا بسیاری از کودکان این مجلات را دوست دارند و برای آن لحظه شماری می‌کنند. به نظر من قابل توجه است که مقداری برنامه‌هایمان را در دوردست‌ها بررسی کنیم و ببینیم که امروز دانش آموزان مجلات را چگونه دریافت می‌کنند؟

وی ادامه داد: بحث دوم راهنمای برنامه درسی حوزه تربیت و یادگیری است که به نوعی محور کار سازمان به شمار می‌رود و در این مسیر و مبتنی بر این راهنماها می‌تواند اقدامات بیشتری انجام دهد لذا لازم است که تلاش کنیم که ارتباط با این بخش را بیشتر کنیم.

در ادامه این جلسه، حاضران به نقد و بررسی گزارش ارائه شده، پرداختند و ابعاد مختلف فعالیت‌های انجام شده، مشخص شد.

تاکید بر ابعاد علمی و آموزشی در تولیدات دفتر انتشارات

حسن ملکی در بخش پایانی این جلسه از انتقادات ابراز خرسندی کرد و گفت: وقتی نقدی صورت می‌پذیرد، در راستای رشد و پیشرفت انجام می‌شود. احساس می‌کنم که این دفتر به سمت رشد حرکت می‌کند و در مقایسه با سال گذشته بهبود داشته است هر چند تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: این دفتر ظرفیت بالایی دارد زیرا افراد متفکری در آن مشغول به کار هستند. برای رشد، در این بخش باید تولیدات و کارها را علمی‌تر کنیم لذا هر مقدار بتوانیم از علوم مربوط به کار خود بهره مند شویم به همان اندازه نیز موفق خواهیم بود. به عنوان مثال اگر کار به روانشناسی مربوط است از روانشناسان بهره مند شویم. با وجود اینکه دفتر اندیشمندان متعددی دارد اما به دلیل ماموریت‌های مختلف، می‌توان از افراد خارج از سازمان نیز بهره برد زیرا هر چه کار علمی‌تر باشد، خدا از او راضی تر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: در اصل دوم باید بر آموزشی بودن کار تاکید داشته باشیم و علمی بودن روند با آموزشی بودن در پیوند باشد. مجلات رشد، رسانه آموزشی و پرورشی هستند و با مجلات آکادمیک متفاوت هستند به همین دلیل باید سبقه آموزشی داشته باشند. این ویژگی زمانی ممکن می‌شود که تولیدکنندگان این مجلات، سابقه تربیتی داشته باشند و بین آنها افراد قوی در عرصه تربیتی وجود داشته باشد.

ملکی خاطر نشان کرد: مجلات رشد ما باید اعتقادی و فرهنگی باشند لذا هرگز نباید بپذیریم که یک واژه به کار برده شود و مخاطب را نسبت به مسائل اعتقادی ما دچار مشکل کند. تفکر ما کاملا مشخص است و ما زیر سایه تعلیم و تربیت اسلامی زندگی می‌کنیم و آموزش و پرورش دانشگاه نیست که بگوییم ما با هم محّاجه کنیم زیرا کودک معصوم را نمی‌توان وارد این عرصه کرد. کودک معصوم انتظار دارد، کسانی که برای او کار می‌کنند فطرت گرا و فطرت شناس باشند و برای او دلسوز حرکت کنند.

وی افزود: در این بخش باید آدم‌های معتقد قدم بردارند البته منظور من این نیست که افراد باید نماز شب بخوانند اما برای ما مهم است که مجلات بار فرهنگی و اعتقادی داشته باشند کما اینکه در کتاب‌هایی که توسط انتشارات مدرسه تولید می‌شود، نیز همین انتظار را داریم. وجه ممیز ما با سایرین، بخش فرهنگی ماست و با همین زنده هستیم.

هر آنچه تولید می‌کنیم به زبان مخاطب باشد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تاکید کرد: باید هر آنچه تولید می‌کنیم به زبان مخاطب باشد. اینجاست که باید از روانشناسان کمک بگیریم و یکی از رشته‌‌هایی که باید با شما مراوده داشته باشد، روانشناسان متعهد و مسئول است البته سایر رشته‌ها نظیر تکنولوژی آموزشی نیز نیاز است. اصل دیگر، این است که تولیدات را زیبا و هنری کنیم. همانطور که می‌دانید، دنیای امروز به نحوی است که نوجوانان و جوانان، لقمه مفید نا زیبا را رد می‌کنند بنابراین کسانی برنده هستند که پیام خود را زیبا ارائه می‌کنند. این پیام را رهبر معظم انقلاب نیز مطرح کرده‌اند و همواره بر مسئله هنر و زیبا بیان کردن، تاکید داشته‌اند ضمن اینکه زیبایی در دین ما نیز بسیار اهمیت دارد. امروز دشمنان ما پیام‌های خود را با لباس زیبا ارائه می‌کنند.

تاکید بر استاندارد سازی

ملکی ادامه داد: اصل دیگر این است که مباحث را فناورانه بیان کنیم و از این عرصه بهره برداری لازم را کنیم لذا مراقب باشیم که فناوری آموزشی در دفتر علیل نشود و بی خاصیت نماند. کسی انتظار تبدیل شبکه ملی رشد به شاد را ندارد اما می‌خواهیم که این شبکه ضعیف نماند؛ این بخش باید به جایی برسد که 8 یا 9 میلیون کاربر داشته باشد. در این مسیر باید برای کارهای مهم برنامه ریزی داشته باشید که نخستین بخش آن استاندارد سازی است. این بخش باید هم وسعت و هم عمق پیدا کند یعنی تمام اموری که ما وظیفه داریم برای آن استاندارد تعیین کنیم، مورد غفلت واقع نشود و استانداردهای تولید شده، کاملا سلامت باشد.

وی خاطر نشان کرد: استانداردهای تولید شده ما باید دقیق و عالمانه باشد. نکته دیگر همسویی با تحول است لذا بررسی کنید که اگر این بخش، مناسب است آن را انجام دهیم. این بخش جنبه پیشنهادی دارد و لازم است که در یک اتاق فکر روی آن بیندیشیم تا ببینیم در کدام ابعاد چنین اقدامی قابل اجراست. ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی بخش دیگری است که باید با سرعت بر روی آن تمرکز کنیم زیرا در این عرصه عقب مانده‌ایم. باید این سامانه به قدری کار کند که در مدارس کل کشور، استاندارد و آرم را ببینند و بدانند که این کتاب مورد تایید سازمان هست یا نیست لذا امروز بسیار از ایده آل فاصله داریم.

رقیب جشنواره فیلم رشد معصومیت کودک است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزیابی تولیدات دیگر بخشی است که باید مد نظر قرار گیرد. در این مسیر باید تولیدات خودمان را نظیر انتشارات مدرسه را بازبینی و ارزیابی کنیم. کیفیت بخشی به جشنواره‌ها نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنیم. توجه داشته باشید که جشنواره فیلم رشد 51 ساله شده است و این به معنای یک رویداد پخته است و امکان خامی در آن نیست بنابراین جشنواره ما باید به نحوی برگزار شود که مانند یک فرد 50 ساله پخته و کامل عمل کند لذا باید فیلم‌هایی در آن عرضه شود که امکان استفاده در بسته‌های تربیت و یادگیری را فراهم کند. جشنواره فیلم رشد نباید خود را با فیلم فجر رقیب بداند زیرا رقیب ما معصومیت کودک است.

وی افزود: حمایت و پشتیبانی از رمزینه‌های سریع پاسخ نکته بعدی است. جشنواره محتواهای الکترونیکی کار بسیار ارزشمندی است اما باید توجه داشته باشیم که شکست در رمزینه‌ها، برای سازمان دارای پیامدهای نامناسبی است. امروز ما یک شیوه نامه ویراستاری داریم که تاکنون در سازمان وجود نداشت و به گفته بسیاری از متخصصان، در نوع خود، عالی است. این شیوه نامه طی این هفته به شما تقدیم می‌شود لذا تمام مطالب سازمان پژوهش باید بر مبنای این شیوه نامه ویراستاری شود. استفاده از ظرفیت‌های نهادهای بیرونی نیز اقدامی است که من کاملا با آن موافق هستم اما باید توجه داشته باشیم که این ارتباط کاملا حکیمانه انجام شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: باید در این مسیر به گونه‌ای حرکت کنیم که در این مسیر هضم نشویم. تقویت زیرساخت‌ها باید در این مسیر مورد توجه قرار گیرد و کار به نحوی نباید پیش برود که زیرساخت پاسخگوی محتوای تولید شده، نباشد زیرا در این صورت ما متضرر خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار