رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران:

یکی از راه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است

تهران(پانا) - مهدی نعیمی از بازدید دارالقرآن‌ها تا پایان تیر ماه از سوی وزارت خانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی از راه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است

مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران، در گردهمایی معاونین پرورشی شهر تهران با اشاره به این حدیث از امام هادی(ع): بهتر از نیکی، نیکوکار است، و زیباتر از زیبایی، گوینده آن است، و برتر از علم، حامل آن است، و بدتر از بدی، عامل آن است، و وحشتناک‌تر از وحشت، آورنده آن است،
گفت : «امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد که عامل قسمت اول این حدیث باشیم وی افزود:«ما اگر بتوانیم نماز را گسترش دهیم یکی از راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی همین ترویج نماز است و اگر فرهنگ نماز جا بیفتد طرح نماد هم به نوعی محقق می شود.»

وی همچنین افزود: «دارالقرآن ها تا پایان تیر ماه از سوی وزارت خانه بازدید خواهند شد و این طرح پالایش دار القرآن هاست. ما در تهران ۲۷ مرکز دارالقرآن داریم که دو مرکز مناطق ۲و ۱۵ بازدیدشدند و بهتر است پیش از این بازدیدها، یک خود ارزیابی داشته باشیم.»

نعیمی خاطرنشان کرد: «تابستان بهترین فرصت کار مراکز پرورشی و به ویژه دار القرآن هاست. تاکنون فعالیت های خوبی را از مناطق شاهد بودیم که البته در زمان امتحانات و انتخابات خرداد کمی این فعالیت ها کم شده.»

وی تاکید کرد: «در این دوران محافل انس با قرآن و هیات های مذهبی فعالیت هایشان بیشتر شد و کرونا باعث شد همه برنامه های ما از مدرسه به خانه ها برود و این از برکات جانبی کرونا است که باید از آن به خوبی بهره برد.»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران گفت با یادآوری برنامه احلی من العسل تاکید کرد: «همه مناطق برای این مراسم برنامه داشته باشند و همچنین بر ممنوعیت تغییر کاربری نمازخانه ها و دار القرآن تاکید کرد.»
نعیمی در پایان مسابقات قرآنی را بهانه ای دانست برای نزدیک شدن و بهره مندی دانش آموز از قرآن.

گفتنی است در ادامه این نشست از مجتبی ولی پوری؛ معاونت اسبق پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر شد و ایشان در این مراسم گفت: «آیا تا به حال از خودمان پرسیدیم که ارزش و قیمت خودمان را با چه چیزی بسنجیم؟
مرحوم علامه جعفری در پاسخ به این سوال، حدیثی از امام علی (ع) را نقل کرد: ارزش هر انسان به چیزی است که دوست می دارد.»

وی ادامه داد: «نقش مشاور و معلمین از نکته های کلیدی حوزه پرورشی است.ما مکلف به انجام وظیفه ایم و‌ اگر وظیفه مان را به خوبی انجام دهیم نتایج خوبی هم خواهیم گفت.»

ولی پوری در پایان گفت: «از همه عزیزان خواهشمندم به ارتقاء خودتان فکر کنید اگر کسی به ارتقاء خودش فکر کند به ارتقاء نیروهای مجموعه خودش هم فکر می کند. تا آموزش و پرورش به سمت و سوی تلفیقی نرود رشد کافی نمیکند. درس پژوهی یک روش تدریس است که برای همه علوم به کار گرفته می شود. که تمام اهداف تربیتی در این روش نهفته است و باید از این روش های نوین بهره جست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار