دادستان شهرستان ورامین:

تشریح فعالیت‌های دستگاه قضایی شهرستان ورامین

ورامین(پانا)- دادستان شهرستان ورامین در خصوص اعم فعالیت‌های دستگاه قضایی شهرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیت‌های دستگاه قضایی شهرستان ورامین

علیرضا شمس دادستان شهرستان ورامین در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: باید دلایل و مستندات برای توبیخ یا پیگرد قانونی وجود داشته باشید، در غیر اینصورت احضار یا دستگیری یک خبرنگار غیرقانونی است. و به غیر از رصدهای صورت گرفته، شکایت مهمترین رکن برای پیگیری تخلف در فضای مجازی خواهد بود.

او ادامه داد: احساس تکلیف منجر به ورود در خصوص راه‌اندازی کارخانه‌های قند و وارنا شد و اگر دستگاه قضایی ورود نمی‌کردآغاز به کار مجدد به سرمنزل مقصود نمی‌رسید.

شمس بیان کرد: شهرک صنعتی خیرآباد ورامین دارای مشکلات فراوان است ولی در عین حال از ظرفیت فوق العاده‌ای بهره می‌بردو تولید در این منطقه شگفتی بدنبال دارد که باید با رسیدگی به معضلات موجود شرایط برای حل آن مهیا کرد.در حق نیروهای شورای حل اختلاف ظلم شده و امیدواریم هرچه زودتر تبدیل وضعیت صورت گیرد تا از لحاظ درآمدی و حقوق به آنچه برحق است دست یافته شود.

او افزود: بحث تخلفات انتخاباتی ارجاع شد ولی به ظاهر به عنوان تبلیغاتی عنوان شد که در موضوع خرید رای نیز مباحث مطرح است که این امر بر عهده دادگستری است که در صورت ارائه مستندات قطع به یقین رسیدگی خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: جنبه عمومی و شاکی خصوصی بعنوان دو رکن اصلی پیگرد تخلفات فضاهای مجازی است که در صورت محرز شدن امر تخلف ثبت خواهد شد. لو رفتن فایل‌های صوتی به عنوان برند ورامین شناخته شده که این امر خط قرمز سیستم قضایی است و به جد پیگیری می‌شود چراکه منافی عفت عمومی است.

شمس بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ فضای مجازی رکن رکین این کشور است و از اهمیت خاصی برخوردار است، حال باید در این عرصه تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و ازین اتفاق در راستای حفظ دستاوردهای نظام بهره ببریم.

او اظهار کرد: از شهردار ورامین خواستم تا پروژه‌های عمرانی همچون کمربندی‌ها، راه آهن و چند مورد دیگر را به نتیجه برساند ولی اختلافات بین دو نهاد اداری، مردم را از حق خود بی‌بهره کرده است.

سپس محمد مهدی خرازی معاون دادستان ورامین نیز در سخنانی عنوان کرد: برای انعکاس خبر باید از اصول پیروی شود و شئون در جایگاه حرفه‌ای مدنظر قرار گیرد.قوه قضائیه مرجع تظلم خواهی است و نمیتوان از شکایات بخصوص در بخش خصوصی جلوگیری یا صرفه نظر کرد و بهترین راه حل بهره‌گیریاز کارشناسان حقوقی برای دفاع است.دستگاه قضایی خان آخر رسیدگی به مشکلات و شکایات است و این امر با دلایل و مستندات باید پیگیری شود.

مصطفی مختاری بازپرس ویژه جرائم سایبری و فضای مجازی نیز در سخنانی گفت:موضوعات در مبحث شکایات متفاوت است و بین مطالبه گری و نشر اکاذیب فرق است و قوه قضائیه همواره موظف به رسیدگی برای تظلم خواهی است.

خبرنگار:علیرضا فرجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار