پاسخ ایران به مقامات آمریکایی و فرانسوی درباره برجام

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه به موضع اعلام شده از سوی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه مبنی بر اینکه منتظر تصمیم ایران در زمینه بازگشت به برجام هستند، واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ ایران به مقامات آمریکایی و فرانسوی درباره برجام

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت برجام را ترک نکرده که بخواهد به برجام برگردد، بلکه این آمریکاست که باید تصمیم خود را بگیرد و با لغو تحریم‌های غیرقانونی و اجرای موثر تعهدات قطعی خود، به برجام بازگردد. آمریکا و اروپایی‌ها بهتر از همه میدانند که ایران تصمیم خود را زمانی گرفت که به رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه مردم ایران و به رغم بی‌عملی اروپا، در توافق باقی ماند و برجام را زنده نگه داشت.

خطیب‌زاده افزود: در خلال مذاکرات وین بارها اعلام شد که این آمریکا است که توازن برجام را برهم زده و در یک عدم پایبندی کامل، عملا مانع اجرای برجام شده است. کما اینکه مکرر تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای توقف اقدامات جبرانی و از سرگیری اجرای تعهدات خود ذیل برجام را به شرط اجرای کامل آن از سوی آمریکا دارد و سایر طرف‌ها نیز به خوبی از موضع ایران مطلع هستند. روشن است که اگر آمریکا تصمیم خود را بگیرد، آماده اجرای کامل تعهدات خود گردد و از استفاده از تحریم‌ها به عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد، توافق ممکن خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: موضع ما از ابتدای مذاکرات ‌وین تا الان تغییری نکرده است، ما خواستار لغو تحریم‌های آمریکا، راستی آزمایی آنها و سپس توقف اقدامات جبرانی و از سرگیری اجرای تعهدات ایران هستیم. این طرف‌های مقابل هستند که باید تصمیم خود را بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار