حسینی خبر داد

افتتاح سه مدرسه خیرساز و کلنگ زنی ۲ مدرسه در سبزوار

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرروش استثنایی و معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سه مدرسه خیر ساز در شهرستان سبزوار افتتاح و کلنگ احداث دو مدرسه دیگر با مشارکت خیرین به زمین زده شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سه مدرسه خیرساز و کلنگ زنی ۲ مدرسه در سبزوار

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم که با حضور محبی نماینده مردم سبزوار در مجلس و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر از مشارکت خیرین در ساخت این مدارس گفت: بیش از یک سوم مدارس در کشور بعد از انقلاب توسط خیرین ساخته شده است که باید از همت همه خیرین تقدیر شود.

وی ضمن تقدیر از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در خصوص انجام پروژه های حوزه آموزش و پرورش استثنایی گفت: بر اساس آمایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور مورد نیاز است که ساخت این مدارس از یک سال و نیم گذشته در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شده است و تاکنون ۱۴۲ مدرسه از این تعداد کلنگ زنی و یا افتتاح شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس آمایش سرزمینی آموزش و پرورش استثنایی به ۱۴ مدرسه اتیسم در کشور نیاز داشت که این تعداد مدرسه نیز یا درحال ساخت است و یا ساخته شده اند.

معاون وزیر با بیان اینکه با همت سازمان نوسازی مدارس ۳۲ اتاق سنجش دائمی آکوستیک در استان ها ساخته شده است گفت: همچنین با مشارکت سازمان نوسازی سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ مدرسه و ۳۲ مدرسه الگویی تلفیقی فراگیر مناسب سازی شده است.

‏حسینی با بیان اینکه بیشترین رشد مدرسه سازی را در دولت تدبیر و امید شاهد بودیم، بیان داشت: برچیده شدن مدارس خشت و گلی و بخاری های نفتی، دیوارکشی مدارس و احداث سرویس های بهداشتی مدارس از دستاوردهای سازمان نوسازی مدارس در دولت تدبیر و امید است که جای تقدیر دارد.

وی گفت: راه اندازی سامانه مکان یابی بهینه مدارس در افق ۵۰ ساله، طرح آجر به آجر و طرح من مادرم فرزندان ایران فرزندان من از جمله طرح ها و برنامه های سازمان نوسازی مدارس در این دوره است که منجر به مشارکت بیشتر خیرین در امر مدرسه سازی شد.

‏رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ساخت ۴۷ مدرسه در سبزوار با کمک خیرین و در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: با توافق انجام‌شده و از طریق سازمان نوسازی مدارس یک مرکز جامع تشخیصی، توانبخشی، آموزشی و مشاوره ای در سبزوار راه اندازی خواهد شد و سالن نیمه تمام ورزشی مدرسه امام علی شهرک توحید این شهرستان هم تکمیل می‌شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم به عمل آمده راه اندازی مرکز مشکلات ویژه یادگیری ششتمد، توسعه مرکز مشکلات ویژه یادگیری خوشاب، ساخت یک سالن ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ای در خوشاب و ساخت مدرسه حرفه ای وپیش حرفه ای در شهرستان جغتای از طریق سازمان نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

‏شایان ذکر است در این مراسم ۲۰۰ تبلت به دانش آموزان تلفیقی فراگیر قطب شهید فرومندی استان خراسان رضوی اهدا شد و مقرر شد اعتبار خرید ۲۰۰ تبلت دیگر هم برای دانش آموزان تلفیقی فراگیر این قطب تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار