وزیر ارشاد در زنجان:

شهدا سرمایه های ایران اسلامی هستند

زنجان ( پانا)- وزیر ارشاد در دیدار با اعضای کنگره 3535 شهید زنجان با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های ایران اسلامی هستند، اعلام کرد تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور ما به گونه ای است که با تاریخ شهدا پیوند خورده است.

کد مطلب: ۱۱۹۵۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
شهدا سرمایه های ایران اسلامی هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در آستانه برگزاری کنگره 3535 شهید زنجانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای این کنگره دیدار کرد.

وزیر ارشاد در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا برای همه مناطق ایران جایگاه خود را دارند و در زنجان هم یکی از وجوه استان شهدای آن است.

وی با اشاره به اینکه شهدا سرمایه های ایران هستند که به گونه ای نقش مهمی در الگوسازی در میان اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموز، دانشجو، روحانی، پیشه ور و ... دارد و شهدا با این نقش به گونه ای راه و مسیر را روشن می کنند، گفت: در شرایط اجتماعی امروز شهدا سرمشق الگویی هستند که به شرایط جاری کشور کمک می کنند.

صالحی با اشاره به اینکه تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور ما به گونه ای است که با تاریخ شهدا پیوند خورده است، گفت: در دوره معاصر کسی نمی تواند تاریخ کشور را بدون تاریخ شهدا بنویسد و مستند نگاری تاریخ کشور ما به شهدا نسبت داده می شود.

وزیر ارشاد در ادامه به برگزاری کنگره شهدا اشاره کرد و افزود: این کنگره علاوه بر جنبه تجلیلی و مناسکی، کارکردهای متنوعی که فراتر از تجلیلی و مناسک است دارد که از آن جمله می توان به خدمت به محرومان، توجه به زیرساخت ها و ... اشاره کرد.

صالحی در ادامه ضمن تقدیر از اعضای کنگره 3535 شهید زنجانی گفت: این جمع یک جمع همدل، همراه و هم نفس است و وقتی افراد در کنار هم قرار می گیرند مظهر تجلی، عزت و قدرت می شوند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ عشق و توجه به اهل بیت (ع) شاخص است، اضافه کرد: شاخصه دیگر زنجان وجود مشاهیر و شخصیت‌های بزرگ در این استان است.

استاندار زنجان نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات کنگره 3535 شهید زنجانی ارائه کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی در قالب این برنامه فرهنگی انجام شده است.

فتح الله حقیقی با بیان اینکه در راستای مستندسازی از زندگی شهدا دیدارهایی با خانواده‌های آنها انجام شده است، گفت: دیدار با خانواده شهدای استان انجام شده و از گزارش این دیدارها به صورت کتابچه درآمده است.

وی همچنین از ساخت سریالی با موضوع شهید شهریاری از شهدای هسته ای استان خبر داد و گفت: از برنامه های حاشیه ای این کنگره کمک های مومنانه است.

استاندار زنجان بازسازی مزار شهدای استان زنجان، ساخت خانه محرومان، بهسازی و نوسازی مسکن روستائیان، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در شرایط کرونایی، ایجاد فرصت های شغلی و ... را از دیگر اقدامات این کنگره برشمرد و گفت: امیدواریم کنگره‌ای در خور شأن شهدا برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی چون جهاد، شهادت و ایثار مقوله‌هایی است که می‌توان با برگزاری مطلوب چنین کنگره‌هایی برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشت، افزود: طی چندین جلسه برگزاری ستاد این کنگره، شاهد ارائه گزارش‌های خوبی بودیم که امیدواریم این روند تا برگزاری آن تداوم داشته باشد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان باید با جدیت دنبال شده و نقص‌های احتمالی آن رفع شود، تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا و جان‌فشانی آن‌ها در دوران دفاع‌مقدس هستیم و این ارادت شامل همه اقشار جامعه و کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند، می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز همه ما وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را که بی‌تردید ارزش آن کمتر از شهادت نیست، زنده نگه داریم، ادامه داد: این موضوع را می‌توان در واقعه کربلا نیز به عینه مجسم کرد؛ چرا که اگر پیام‌رسانان کربلا نبودند، امروز مسیر تاریخ به واسطه تحریف دشمن عوض می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار