تهیه و اهدای ۲۸۰ تبلت به دانش‌آموزان کم برخوردار شهرستان خوشاب در قالب طرح هدایت

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت ضمن افتتاح پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شهرستان خوشاب در شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت تاکنون ۱۵۰ تبلت برای دانش‌آموزان کم برخوردار خوشابی در قالب طرح هدایت تهیه شده است و ۱۰۰ تبلت دیگر برای دانش‌آموزان عادی و ۳۰ تبلت برای دانش‌آموزان استثنایی این شهرستان در قالب تهیه شده است که به زودی به آنان اهدا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۴۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تهیه و اهدای ۲۸۰ تبلت به دانش‌آموزان کم برخوردار شهرستان خوشاب در قالب طرح هدایت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی درراین نشست ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و تبریک حماسه حضور مردم در پای صندوق های رای اظهار کرد: کرونا همه ابعاد نظام جهانی از قبیل اقتصاد، اشتغال و آموزش و پرورش را دچار چالش و دگرگونی کرد. در زیست بوم کرونا مدارس از همه مکان ها زودتر تعطیل شدند، نقش معلمین دچار دگرگونی شد و همه معلمین به فناوری های نوین تسلط پیدا کردند. کرونا موجب شد تدریس معلمین در معرض دید همگان در فضای مجازی قرار گیرد و همچنین سنجش دانش آموزان و نظارت بر تدریس هم دچار تحول شد.

معاون وزیر با بیان اینکه کرونا موجب کاهش نظارت و کنترل رسمی بر دانش آموزان شد اظهار کرد: فضای حقیقی تدریس از دانش آموزان گرفته شده و آموزش برای دانش آموزان بویژه از طریق فضای مجازی انفرادی شد. فضای فیزیکی مدارس تعطیل شد اما آموزش تعطیل نشد و در این میان نقش و ماموریت مدیران مدارس با ابعاد وسیع تر و دقیق تر در فضای مجازی ادامه یافت.

حسینی در ادامه گفت: در زیست بوم کرونا، مدیران مدارس ملزم به پیاده سازی اطلس یادگیری با رویکرد انعطاف پذیری، تداوم و پوشش حداکثری آموزش شدند. با طراحی اطلس یادگیری آموزش ها از طریق آموزش انفرادی، ارسال درسنامه، آموزش های تلویزیونی، آموزش نیمه حضوری، آموزش از طریق والدین و آموزش در بستر فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری شد.

وی تصریح کرد: نظارت بر روند آموزش ها، ارتباط با خانواده ها و دانش آموزان، ارزیابی و پوشش حداکثری دانش آموزان در این ایام وظیفه بسیار سنگینی بود که بر دوش مدیران مدارس افتاد.

معاون وزیر با بیان اینکه کوچکترین تغییر در نظام تعلیم و تربیت معمولا از سوی جامعه با واکنش مواجه می‌شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش به دلیل حجم فعالیت ها یک فرا وزارتخانه است که همه ابعاد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با همه حساسیت ها کرونا به یکباره کل ماموریت های این فرا وزارتخانه را دچار تغییر و دگرگونی کرد که از قبل برای آن آمادگی و هیچگونه تجربه جهانی وجود نداشت. در چنین شرایطی آموزش و پرورش بهترین واکنش را نشان داد و بستر آموزش های مجازی از طریق شاد را فراهم کرد تا علیرغم تعطیلی فیزیکی مدارس آموزش تعطیل نشود.

وی افزود: در ابتدای فراگیری کرونا ظرفیت صدا و سیما به کار گرفته شد و آموزش های تلویزیونی در سریعترین زمان ممکن راه اندازی شد. معلمین نیز با خلق روش های جدید آموزش در فضای مجازی نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

حسینی با بیان اینکه پلتفرم شاد با هدف ارائه آموزش توسط معلمین و تعامل دو سویه معلم و دانش آموز طراحی شده است اظهار کرد: شاد پلتفرمی داخلی، ملی، امن، پر انعطاف، با ظرفیت و رایگان است که جزو بزرگترین پروژه های فناوری کشور است.

وی افزود: حضور بیش از یازده میلیون دانش آموز ، تشکیل سه میلیون گروه کلاسی و درسی، ارائه آموزش توسط ۷۰۰ هزار معلم در این بستر، فعالیت ۱۱۵ هزار مدرسه، ایجاد ۳۰۰ هزار کانال و پخش روزانه ۶۰۰ هزار ارتباط زنده تصویری از جمله ظرفیت ها و ویژگی های شبکه شاد است.

وی تصریح کرد: علیرغم فراهم شدن بستر آموزش های مجازی تحقیقات نشان داده است هیچ نوع آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی شود و اگر همه شرایط آموزش مجازی هم فراهم باشد این نوع آموزش فقط پنجاه درصد آموزش های حضوری بازدهی دارد.

معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سی و چهارمین اجلاس مدیران کل و رؤسای مناطق آموزش‌وپرورش بر عدالت بویژه عدالت دیجیتالی تأکید داشتند، اظهار کرد: دراین‌ خصوص نکات مهمی در فرمایشات معظم‌له وجود داشت که اولاً بر عدالت آموزشی در پهنه جغرافیایی و به عبارتی عدالت توزیعی آموزش با رویکرد توجه به همه مناطق کشور و خصوصاً مناطق محروم برای خدمات آموزشی تأکید نمودند.

وی افزود: رهبر انقلاب دوم بر عدالت مدرسه‌ای به‌ویژه بر کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی و مدارس لازم التوجه تاکید نمودند و سوم بر عدالت دیجیتالی تأکید نمودند و فرمودند باتوجه‌به زیست‌بوم کرونا که استفاده از فضای مجازی در آموزش اهمیت یافته است باید مناطق، خانواده‌ها و دانش آموزانی که به امکانات مجاری دسترسی ندارند موردتوجه جدی قرار گیرند تا در این فرایند نوعی نابرابری آموزشی و بی‌عدالتی شکل نگیرد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه طرح هدایت با هدف گسترش عدالت دیجیتالی در آموزش‌وپرورش شکل گرفت گفت: علیرغم وجود شبکه شاد ۳۰ درصد از دانش آموزان معادل با سه میلیون نفر به ابزار هوشمند ارتباطی و یا امکانات ارتباطی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند و طرح هدایت با هدف شناسایی دقیق دانش آموزانی که به وسایل هوشمند ارتباطی دسترسی ندارند، جلب مشارکت خیرین و تمامی نهادها، نحوه تأمین تجهیزات ارتباطی و نحوه توزیع این تجهیزات اجرایی شده است.

وی افزود: در ۷ ماه گذشته که از شروع طرح هدایت گذشته است با بسیج ظرفیت های مردمی و دستگاه های عمومی و دولتی تعهد تامین ۲ میلیون و هشتصد هزار تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار ایجاد شده است و ۲۹۰ هزار تبلت نیز تاکنون اهدا شده است. برای همه دانش آموزان نیازمنداستثنایی که وسایل هوشمند ارتباطی نداشتند، این وسایل تهیه و به آنان اهدا شده است.

حسینی با بیان اینکه ۳۰ دانش آموز استثنایی شهرستان خوشاب از داشتن تبلت محروم هستند گفت: این تبلت ها توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تهیه شده است و در اولین زمان به این دانش آموزان اهدا خواهد شد.

جانشین وزیر در طرح هدایت افزود : ۷۵۰ دانش آموز مدارس عادی خوشاب نیز از وسایل هوشمند ارتباطی محروم هستند که تاکنون ۱۵۰ تبلت برای آنان تهیه شده است و به زودی ۱۰۰ تبلت دیگر نیز که تهیه شده است اهدا می شود.

معاون وزیر در ادامه گفت: افزایش امکانات و ظرفیت های مرکز ویژه اختلالات یادگیری خوشاب، ایجاد یک اتاق سنج دائمی آکوستیک، پرداخت کامل هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی شهرستان خوشاب، تامین بخشی از تجهیزات توان بخشی و ورزشی دانش آموزان استثنایی خوشاب از جمله تعهدات سازمان آموزش و پرورش استثنایی به این شهرستان می باشد. با واکسیناسون معلمین در مرداد ماه مقدمات برگزاری حضوری کلاس ها در سال تحصیلی پیش رو فراهم خواهد شد.

شایان ذکر است با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش در شهرستان خوشاب واقع در استان خراسان رضوی پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی این شهرستان نیز آغاز به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار