برگزاری مراسم جشن سنجش آمادگی جسمانی نوآموزان در آذربایجان شرقی

تبریز( پانا )- مراسم جشن سنجش آمادگی جسمانی و تحصیلی نوآموزان با حضور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در مدرسه حضرت معصومه (س) ناحیه چهار تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم جشن سنجش آمادگی جسمانی نوآموزان در آذربایجان شرقی

جعفر پاشایی در این مراسم گفت: سنجش سلامت از امروز به طور فرآیندی و از 20 تیر به صورت عملیاتی در استان شروع می شود و 70 هزار نوآموز در کل استان در47 پایگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: از یک مهر آموزش و پرورش تمام همت خود را برای بازگشایی مدارس به کار خواهد گرفت و در این راستا جهت ساماندهی نیروی انسانی استخدامهای از محل ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در تیر ماه نیز برای استخدام هزار و 690 نفر از سوی دانشگاه فرهنگیان فراخوان استخدام و جذب خواهیم داد.

مریم خوشبخت رئیس اداره استثنایی استان نیز در ادامه این مراسم گفت: گاهی اوقات احساس می شود که برنامه ریزی سنجش برای طبقه بندی و ایجاد تفاوت در تحصیل دانش آموزان علی الخصوص دانش آموزان استثنایی است، ولی واقعیت این نیست و هدف از سنجش آمادگی تحصیلی و جسمانی دانش آموزان، غربالگری و سعی در مداخله به هنگام، پیشگیری و حل مشکلات احتمالی قبل از شروع سال تحصیلی آینده است.

وی افزود: قطعا این غربالگری اطلاعات جامع و دقیقی در اختیار حوزه آموزش و سلامت قرار خواهد داد تا برخی مشکلات به ویژه در مقطع پیش دبستانی شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

او خاطرنشان کرد: یقینا این برنامه در تحصیل و آموزش بهتر دانش آموزان و نوآموزان نیز موثر خواهد بود و در این رابطه تمهیداتی نیز اندیشیده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با عنایت به الطاف الهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش تمامی تمهیدات لازم جهت شروع سنجش بدون کوچک ترین مشکلی در حال پیگیری است و مقدمات آن نیز فراهم شده است.

آموزش نیروی انسانی برای 420 نفر در استان انجام شده است. در پایه اول و 50 درصد در پایه دوم در خدمت دانش آموزان خواهیم بود.

وی درآخرافزود آمادگی سنجش در پیش دبستانی ها از 20 تیر ماه شروع خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار