گسترش جغرافیایی شیعه؛ اولین و مهم ترین رسالت امام رضا( ع) در مهاجرت

مشهد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد در مراسم گرامیداشت میلاد امام رضا (ع)، با اشاره به حدیث سلسله الذهب عنوان کرد بدون امامت توحید انسان هم کامل نمی‌شود .

کد مطلب: ۱۱۹۴۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
گسترش جغرافیایی شیعه؛  اولین و مهم ترین رسالت امام رضا( ع) در مهاجرت

صبح امروز مراسم بزرگداشت امام مهربانی ها با حضور مدیر، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه۳ مشهد، در محوطه اداره و با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

رزا درسنی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه، اولین و مهم ترین رسالت امام رضا (ع) در مهاجرت به مرو یا مشهد کنونی را گسترش جغرافیایی شیعه عنوان کرد.

وی دومین پیامد هجرت امام رضا (ع) را مهدوی شدن ایران و تقویت بنای مهدویت دراین کشور خواند و در رابطه با دستاوردها و پیامدهای این سفر باب توضیح داد و قدیمی ترین اثر شیعه را نگارش فضل بن شاذان از یاران امام رضا (ع) دانست.

رزا درسنی، با اشاره به حدیث سلسله الذهب عنوان کرد: بدون امامت توحید انسان هم کامل نمیشود زیرا اگر کسی توحید داشته باشد و امامش را نشناسد، در فهم توحید هم مشکل پیدا خواهد کرد و به دام های دیگر خواهد افتاد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 گفت: امام رضا (ع) در تمام ابعاد شخصیتی در اوج صفات و صاحب کمالات بودند. هر کسی می خواهد از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و... تأثیرگذار باشد، اول باید خودش دارای سجایای اخلاقی، سیاسی و اجتماعی باشد. امام رضا (ع) با وجود علوم و معارف بالایی که داشتند، دارای تواضع و ادب نیز بودند. همچنین با وجود اینکه بسیاری از امکانات مادی در اختیار ایشان بود، ساده گی پیشه شان بود؛ لذا رفتاشان در مخاطبان تاثیر می گذاشت.

در پایان مراسم، از همکارانی که هم نام حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) بودند، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار