پیشنمازی؛ منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شد

تهران (پانا) - ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد که با پایان یافتن نتیجه شمارش آرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق پیشنمازی با کسب بیشترین آرا ، منتخب مردم استان برای این مجلس شد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشنمازی؛ منتخب مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری شد

طبق گزارش ستاد ستاد انتخابات مازندران در مجموع روز ۲۸ خرداد برای میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۹۱۳ هزار و ۶۲۹ رای به صندوق‌ها انداخته شده بود که پیشنمازی با کسب ۵۹۱ هزار و ۲۸۱ رای بیشترین میزان آرای مردم مازندرن را کسب کرد.

تعداد آرای حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن گلی شیردار هم که برای مجلس خبرگان رهبری ۳۲۲ هزار و ۳۴۸ رای اعلام شده است.

مازندران چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که یک کرسی آن از زمستان سال ۹۸ و پس از فوت آیت‌الله نورالله طبرسی خالی مانده بود. برای پر کردن این کرسی در انتخابات میان دوره‌ای که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برگزار شد، ۲ نامزد با هم رقابت کردند.

ستاد انتخابات مازندران اعلام کرده است که نتایج انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری را در اجرای ماده ۶۶ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان و به استناد صورت جلسات دریافتی از تمام هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌های تابع اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات مازندران، در مجموع حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برابر با بیش از ۶۰ درصد از واجدان شرایط رای در استان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شرکت کردند.

طبق آما رسمی این ستاد، ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر در استان مازندران روز ۲۸ خرداد واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار