آموزش موسیقی به کودکان روی خرابه های غزه + تصاویر

تهران (پانا) - یک نوازنده موسیقی با بهره گیری از چوب درام، با کودکان غزه در میان خرابه های جنگ موسیقی کار می کند.

کد مطلب: ۱۱۹۳۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش موسیقی به کودکان روی خرابه های غزه + تصاویر

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، در کوچه های غزه بوی خون به مشام می رسد و غم و اندوه موج می‌زند. قلب کودکان از غم از دست دادن نزدیکانشان در خلال جنگ دردمند است اما در این میان انسان هایی هستند که به خاطر احساس مسوولیتشان در قبال کودکان و جامعه، کارهایی می کنند که برای چند لحظه کودکان غم خود را فراموش کنند.

«محمد نبهان» هنرمند موسیقی است که از چوب های درام به عنوان سلاحی برای مقابله با خرابی های جنگ استفاده می کند و معتقد است که موسیقی غذای روح است و دردها را دوا کرده و امید را در دل زنده می کند.

او با کودکان در میان خرابه های جنگ درام نوازی می کند اما خود درام را با خود نمی برد؛ چراکه معتقد است درام صدای بلندی دارد و با توجه به عزادار بودن‌ مردم، کار درستی‌ نیست.

این هنرمند فقط با استفاده از چوب های درام و گاهی چند تکه سنگ به کودکان غزه موسیقی آموزش می دهد تا به این ترتیب از صدای آن کسی را هم آزرده نکند.

«محمد نبهان» می‌گوید به عنوان یک پدر دیده است که جنگ چقدر کودکان را غمگین‌ می کند برای همین تصمیم‌ گرفته تا با استفاده از موسیقی به آن ها کمک کند.
او ادامه می دهد، رنجی‌ که این کودکان کشیده اند باعث شده تا جسم و روحشان ده ها سال بزرگ تر به نظر بیاید.

محمد نبهان معتقد است: این تمرین موسیقی در روحیه کودکان تاثیر مثبتی گذاشته است و آن ها از این کار استقبال کرده اند.
او هنر را پیام صلح و دوستی می داند که زبان‌مشترک جهان است و از جهان می خواهد تا صلح را در فلسطین برقرار کند.

بتول المصری ۱۵ ساله یکی از کودکانی است که در کنار «محمد نبهان» موسیقی یاد می گیرد. غم و اندوه در چشمانش مشهود است. او شاهد اتفاق دردناکی بوده که برای خانواده اش افتاده است.

بتول به الجزیره گفته است: همه خانواده در خانه بودیم که ناگهان صدایی آمد و بعد احساس کردم پایم درد می کند. دیدم که خواهر و برادرها و عموزاده هایم زخمی‌بر زمین افتاده اند. خواهر کوچکم را بغل کردم و برای کمک به سمت خانه همسایه رفتم که بیهوش شدم. وقتی چشم باز کردم در اتاق عمل بودم و فهمیدم که آن ها مرده اند.

این دختر فلسطینی در ادامه گفته است که محمد نبهان با آموزش موسیقی به آنها کمک می کند تا خاطرات تلخشان را فراموش کنند.

یکی از مادران ساکن غزه نیز عنوان کرده است که دیدن صحنه های دلخراش جنگ سبب شده تا کودکان دچار مشکلات روحی شوند. برخی از آنها به شدت خشن شده و برخی از هر صدایی می ترسند و سریع پناه می گیرند.
این مادر فلسطینی گفته است: امنیت و آرامش حق ماست. ما می خواهیم آینده بچه ها یمان را بدون ترس از دست دادنشان بسازیم. شرایط طوری شده است که می ترسیم کودکی به دنیا بیاوریم و او را از دست بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار