احتمال افزایش غلظت «اُزن» در ‌پایتخت

تهران (پانا) - از امروز تا یکشنبه (۲۷ تا ۳۰ خرداد) آسمانی صاف تا کمی ابری در استان تهران ‌پیش‌بینی می‌شود. با این حال حاکمیت جو نسبتا آرام و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن و احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی نقاط پایتخت نیز طی امروز وجود خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۹۳۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
احتمال افزایش غلظت «اُزن» در ‌پایتخت

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد، در ارتفاعات استان در ساعات بعداز ظهر گاهی با افزایش موقت ابر پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۷ خرداد ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.

حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. همچنین با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت نیز باعث انباشت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق می‌شود و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق به‌ویژه مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تندی باد تا صبح فردا (۲۸ خرداد ماه) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول خواهد شد. طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، اگرچه در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ «ازن» می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود.

با کاهش تندی باد تا اواخر وقت فردا (۲۸ خرداد ماه) و در ساعات همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت نامطلوب در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۹ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار