امانی: مدارس ماندگار، شناسنامه و میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت کشورند

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت مدارس ماندگار شناسنامه، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت هستند که خدمات ارزشمند و قابل تقدیری را به جامعه ارائه کرده اند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
امانی: مدارس ماندگار، شناسنامه و میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت کشورند

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور اعضای آن در سالن جلسات دبیرخانه این شورا برگزار شد، افزود: مدارس ماندگار علاوه بر نقش معنوی و هویت فرهنگی که در منطقه دارند، نشان دهنده اهمیت تعلیم و تربیت در آن منطقه اند که ارزش و جایگاه علم آموزی و توجه به کسب علم و دانش را در میان مردم آن منطقه آشکار می کنند.

وی با اشاره به اینکه مدارس ماندگار شناسنامه، میراث فرهنگی و اجتماعی نظام تعلیم و تربیت ایرانند، اظهار داشت: مدارس ماندگار نشان دهنده روند و سیر تاریخی تطور و تحول نظام آموزشی ایران از نظام آموزشی سنتی به مدرن هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این مدارس گنجینه ماندگار نظام تعلیم و تربیت کشورند، ابراز داشت: مدارس ماندگار در گذشته منشا خدمات زیادی در نظام آموزشی کشور بوده اند، نباید به حال خود رها شوند؛ اینها معدن استخراج استعدادهای ناب و تاثیرگذار نسلهای مختلف بوده اند؛ بنابراین باید با یک برنامه ریزی اصولی، مدون و طراحی الگوی مناسب دوباره به روزهای اوج خود باز گردند.

امانی طهرانی با اشاره به نقش آفرینی این مدارس در تربیت انسانهای برجسته و صاحب سبک در ایران و جهان، خاطرنشان کرد: افراد برجسته زیادی در این مدارس تحصیل کرده که بعداً منشا خدمات ارزنده و ارزشمندی برای کشور و حتی جهان شده اند، برخی از آنها به شخصیت های تاثیرگذار، ماندگار و صاحب سبک در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، مدیریت، پزشکی، مهندسی، معماری، هوا وفضا، برنامه های هسته ای و... تبدیل شده اند.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی مدیران این مدارس با روش ها و فنون حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند آموزشی و تربیتی؛ اظهار داشت: هدف از تهیه و تدوین آیین نامه مدارس ماندگار، زنده نگهداشتن جریان تعلیم و تربیت در این محیط های آموزشی است.
امانی طهرانی با اشاره به لزوم آشنایی جامعه با این مدارس، تصریح کرد: دانش آموزان باید با کارکرد، اهمیت و نقش این مدارس در پرورش و تربیت نسل تاثیرگذار و موثر کشور، آگاه شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: باید یک الگوی ارتباطی موثر و کاربردی برای ایجاد ارتباط با کسانی که از این نوع مدارس فارغ التحصیل شده اند، طراحی و تدوین شود تا این مدارس بتوانند از مشارکت و همراهی آنان بهره مند شوند.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون پس از بررسی مدارک و پرونده مدارس استان فارس با تبدیل دبیرستانهای عشایری شبانه روزی شهید دکتر بهشتی و نمازی و هنرستانهای صنعتی نمازی، شهید جوانمردی و فنی نمونه دولتی آیت الله طالقانی شیراز به عنوان مدارس ماندگار موافقت کردند.

همچنین موضوع دیگری که در این جلسه مطرح و درباره آن تصمیم گیری شد، بحث ترکیب اعضای شورای مرکزی انجمن اولیاء و مربیان بود. مقرر شد تا زمان تدوین، تصویب و ابلاغ اساسنامه جدید انجمن اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران، ترکیب اعضای شورای مرکزی؛ همانند شورای عالی انجمن مندرج در اساسنامه مذکور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار