جزئیات جشنواره «تولید محتوای چند رسانه ای کشوری معلمان دوره ابتدایی»

تهران (پانا) - برگزاری جشنواره تولید محتواهای چندرسانه ای معلمان آموزش ابتدایی بر اساس برنامه درسی در 6 پایه تحصیلی، از سوی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و با همکاری قطب های تولید محتوای کشوری انجام شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جشنواره «تولید محتوای چند رسانه ای کشوری معلمان دوره ابتدایی»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، جشنواره «تولید محتواهای چندرسانه ای معلمان آموزش ابتدایی» بر اساس برنامه درسی در 6 پایه تحصیلی توسط معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع و با همکاری قطب های تولید محتوای کشوری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، از دستاوردهای برگزاری این جشنواره، می توان به تولید بیش از2800 فیلم آموزشی به تفکیک تمامی درس ها و فصل های کتاب های درسی با هدف استمرار آموزش و با شعار « مدرسه تعطیل نیست»، اشاره کرد. تولید این آثاربه منظور تقویت انگیزه های معلمان و بسترسازی برای بسط وتوسعه تجارب آنان با رویکرد حل مسئله در تولید مواد و رسانه های یادگیری بوده است. این اثار در اجرای مفاد اسناد بالادستی (سیاست های تولید مواد درسی ورسانه های یادگیری7-12 ،4-12 برنامه درس ملی و راهکارهای 1-17-2-17 و3-9 سند تحول بنیادین)، اولین جشنواره تولید محتوای چند رسانه ای معلمان ابتدایی از تاریخ 28 فروردین لغایت 18 اردیبهشت 1400 با همکاری قطب های کشوری ارزیابی وتولید محتواهای آموزشی مستقر در استان های مرکزی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، شهرستان های استان تهران، یزد و اردبیل در سطح کشورتولید شده ودرجشنواره ای که با اهداف زیر برگزارگردیده ، ارایه شده اند.

اهداف اجرایی برگزاری جشنواره:

تقویت روحیه خودباوری در معلمان علاقمند و توانمند دوره آموزش ابتدایی جهت توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای و تولید محتوای آموزشی چندرسانه‌ای

شناسایی ظرفیت‌های فکری و فنی معلمان فناور و خلاق با رویکرد کاربست فناوری در آموزش و یادگیری

تشکیل بانک محتواهای چندرسانه‌ای و دست‌ساز معلمان مطابق با اهداف برنامه درسی

ارائه الگوی آموزشی نوین و جذاب و متنوع سازی محیط یادگیری

استفاده از ظرفیت بازی و هنر در تلفیق آموزش و یادگیری ماندگار دانش آموزان

تعداد شرکت‌کنندگان:

در این جشنواره بیش از 2812 اثر از طریق شبکه شاد و ایمیل گروه فناوری و گروه‌های آموزشی معاونت آموزش ابتدایی دریافت شد که پس از تفکیک و فهرست بندی آثار به‌منظور ارزیابی نهایی به 6 قطب ارزیابی و تولید محتوای کشوری‌ مستقر در استان های مرکزی پایه اول ، خراسان شمالی پایه دوم،چهارمحال و بختیاری پایه سوم ، شهرستان‌های استان تهران پایه چهارم ، یزد پایه پنجم و اردبیل پایه ششم ارسال شد.

نحوه و نتایج ارزیابی آثار:

بر اساس ملاک‌های تعیین‌شده آثار ارسالی توسط قطب‌های ارزیابی و تولید محتوای کشوری از 20 اردیبهشت لغایت 20 خرداد 1400 اعتبار سنجی و ارزیابی شده که آمار و نتایج آن به شرح زیر اعلام می‌شود:

اقدامات مربوط به آثار چندرسانه‌ای:

این آثار در کانال‌های کشوری چندرسانه‌ای پایه مربوطه در شبکه شاد بارگذاری می‌شوند.

برای تولیدکنندگان آثارتقدیرنامه ای از طرف مدیرکل دفتر آموزش دبستانی صادرشده است که به اداره تکنولوژی استان ارسال می‌شود.

اثر و مشخصات تولیدکننده به سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی به‌عنوان نیروهای توانمند و آثار برتر جشنواره ارسال خواهد شد.

اقدامات مربوط به آثار اصلاحی:

این آثار بعد از اعمال اصلاحات در کانال‌های کشوری چندرسانه‌ای پایه مربوطه در شبکه شاد بارگذاری می‌شوند.

برای تولیدکنندگان اثر تقدیرنامه ای ازطرف مدیرکل محترم دفتر آموزش دبستانی صادرشده است که به اداره تکنولوژی استان ارسال می‌شود.

اثر و مشخصات تولیدکننده به سازمان پژوهش وبرنامه ریزی درسی به‌عنوان نیروهای توانمند و آثار برتر جشنواره ارسال خواهد شد.

اقدامات مربوط به آثار تکمیلی:

این آثار به‌عنوان محتواهای آموزشی مکمل در کانال‌های کشوری تکمیلی پایه مربوطه در شبکه شاد بارگذاری می‌شوند.

مشخصات نهایی شرکت کنندگان:

با توجه به ملاک ها ونحوه ی ارزیابی به عمل آمده توسط قطب های ارزیابی و تولید محتوا ی کشوری، نتایج نهایی شرکت کنندگان برابر فایل ضمیمه جهت اطلاع رسانی دقیق به همکاران شرکت کننده ارسال می گردد (فایل پیوست).

همکاران محترم در صورت نیاز جهت کسب اطلاعات بیشتر بر اساس پایه تحصیلی برابر جدول زیر صرفا از طریق ارسال ایمیل با قطب های تولید کشوری مسائل و مشکلات احتمالی را حداکثر تا 3 تیرماه 1400 مطرح کنید.

نشانی ایمیل قطب های ارزیابی وتولید محتوای کشوری به شرح جدول زیر جهت اطلاع ارسال می شود:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار