در بیست و یکمین دوره مسابقات پرسش مهر بدست آمد:

کسب 38 رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - فرهنگیان و دانش آموزان استان آذربایجان‌شرقی در بیست و یکمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند حائز 38 رتبه کشوری شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب 38 رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان آذربایجان‌شرقی

جعفر پاشایی در این خصوص گفت: تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت مرهون همت والای فرهیختگانی است که با الهام از سرچشمه زلال احدیت و با تکیه بر عزمی استوار تعهد و تلاشی صادقانه و تفکری پویا و خلاق در مسیر شکوفایی علم و هنر اندیشه آفرینی می کنند.

وی ادامه داد: خداوند را شاکریم که شاهد درخشش بی نظیر دانش آموزان و فرهنگیان استان در بیست و یکمین دوره مسابقات پرسش مهر و نخستین جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند بودیم. بی شک این موفقیت های ارزنده حاصل تدبیر معاونین معزز پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان، مدیران و معاونین پرورشی مدارس، هدایت و پیگیری معلمان و کارشناسان مجرب و تلاش و همّت دانش آموزان عزیز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: طرح پرسش مهر ریاست جمهوری نشانه‌ای از نقش و جایگاه دانش‌آموزان، معلمان و مربیان برای ساختن آینده‌ ایران و بهترین امکان برای توسعه توسعه فرهنگی ایران اسلامی است. افزایش اعتماد به ‌نفس دانش‌آموزان، جلب مشارکت همه‌جانبه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری ،یکی از مهم‌ترین کارکردهای پرسش مهر ریاست جمهوری است.

وی خاطرنشان شد: هرساله رئیس جمهور در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید شعاری را به عنوان پرسش مهر ریاست جمهوری انتخاب می کند که امسال سوال پرسش مهر 21 را این گونه مطرح کرد. " فرزندانم ؛ برای مقابله با ویروس کرونا ، چگونه باید به اعضای خانواده خود ، همکلاسی ها ، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنیم؟ "

پاشایی اعلام کرد: فرهنگیان و دانش‌آموزان استان آذربایجان شرقی موفق به کسب 21 رتبه کشوری در بیست و یکمین دوره مسابقات پرسش مهر، 2 رتبه اول، 3 رتبه دوم، 5 رتبه سوم و 11 رتبه شایسته تقدیر شدند. و شاهد رشد هفت برابری کسب رتبه نسبت به سالهای قبل هستیم.

وی در ادامه افزود: نخستین جشنواره فرهنگی هنری "معلمان هنرمند" کشور که با هدف معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری همه معلمان کشور اعم از نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی، آزاد و حق‌التدریسی توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شده بود، با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره در سعدیه شیراز پایان یافت که در بین برگزیدگان نام 17 معلم هنرمند استان آذربایجان شرقی دیده می‌شود.

وی توضیح داد: جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی، تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان، ایجاد زمینه تحرک و پویایی بیشتر معلمان از طریق رقابت‌های سازنده، ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان، شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای دانش و مهارت‌های آنان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

پاشایی یادآور شد: این جشنواره توسط اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی استان فارس در ۶ بخش هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم، هنرهای دستی و تجسمی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی و بخش آفرینش‌های ادبی با گرایش‌ها و زیرشاخه‌های مختلف مربوط به هر بخش برگزار شد که استان آذربایجان شرقی با ارسال 1156 اثر توانست رتبه چهارم کشوری را به لحاظ میزان مشارکت همکاران را از آن خود نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان تصریح کرد: معلمان هنرمند استان آذربایجان شرقی موفق به کسب 2 رتبه اول، 3 رتبه دوم و 5 رتبه سوم و 7 رتبه شایسته تقدیر در نخستین جشنواره معلمان هنرمند کشور شدند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار