کتاب شیوه‌نامه ویرایش صوری رونمایی شد

تهران (پانا) - کتاب «شیوه نامه ویرایش صوری» به عنوان مرجع ویرایش کتاب‌های درسی توسط حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
کتاب شیوه‌نامه ویرایش صوری رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این کتاب اولین کتاب در حوزه شیوه نامه نگارش و ویرایش صوری بوده که توسط سعید فرمانی و با نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و همکاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی به تألیف درآمده است.

سازمان و پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قصد دارد با تدوین کتاب دستورالعمل برای ویرایش کتاب‌های درسی، نخستین و شاید مهمترین گام در انسجام‌بخشی و ساماندهی تألیف کتاب‌های درسی گام بردارد.

گفتنی است این کتاب شامل 8 بخش نشانه گذاری، اعداد و ارقام، فهرست‌‌ها، کوته نوشت‌‌ها، شکل‌‌ها، ارجاع دهی‌‌ها، علائم ویرایش کاغذی و دستور خط می باشد. قرار است افزون بر کتاب های درسی، مرجع ویرایش دیگر منشورات سازمان اعم از کتاب های راهنمای معلم ها، نشریات رشد، کتاب ها و مکاتبات و... بر اساس این کتاب انجام شود.

تهیه این شیوه نامه پس از انتصاب دکتر حسن ملکی در ریاست سازمان پژوهش و طی برگزاری جلسات یکسال گذشته و تعامل با فرهنگستان زبان و ادب فارسی تسریع شد و اکنون حاصل برگزاری این جلسات در قالب شیوه نامه ای در اختیار علاقمندان امر قرار می گیرد. در شورای بررسی و تدوین این شیوه نامه که با ریاست دکتر حسن ملکی تشکیل شد، دکتر علی محبی، دکتر حسین سوزنچی، موسی اسوار، فهیمه شانه، مهدی قنواتی، هومن عباسپور، ملاحت نجفی عرب، سید اکبر میرجعفری و... نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار