رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد؛

افزایش ۳ درصدی آمار فوتی‌های کرونا در استان خوزستان

اهواز (پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی اهوازدر نشست ستاد استانی مقابله با کرونا از افزایش ۳ درصدی آمار فوتی‌های کرونا در استان خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳ درصدی آمار فوتی‌های کرونا در استان خوزستان

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (22 خردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، دو شهر خوزستان به دلیل اطلاعات نرم افزاری سایت ماسک، قرمز اعلام شدند که در آخرین رنگ بندی، وضعیت رنگ این شهرها اصلاح شد.

او افزود: در حال حاضر هیچ شهر قرمزی نداریم. 18 شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و 9 شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص آخرین وضعیت کووید ۱۹ در خوزستان، گفت: وضعیت بیماری در بیشتر نقاط کشور کاهشی است. در خوزستان نیز در پی تجمعات عید فطر دو موج کوتاه بیماری رخ داد که گسترده نبود اما نمودار بیماری حالت سینوسی شد.

ابول نژادیان بیان کرد: در هفته گذشته ۸۲۶ بیمار جدید در بیمارستان های خوزستان بستری شدند. موارد فوت در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن نیز ۳.۴ درصد افزایش یافته بود که امیدواریم این هفته کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند کاهشی بیماران بستری، گفت: روند ابتلا در خوزستان نسبت به هفته قبل، ۹.۵ درصد، موارد بستری ۶.۶ درصد کاهش و موارد فوت ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

ابول نژادیان بیان کرد: در هفته گذشته نگران هویزه بودیم زیرا موارد ابتلا در این شهرستان حدود ۱۴۰ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته بود. رهگیری بیماران با قوت در هویزه، حمیدیه و شادگان در حال انجام است که اکنون آهنگ ابتلا کاهش یافته است اما باید این روند با سرعت بیشتری کاهشی شود.

او تصریح کرد: ۵۶ درصد موارد ابتلا در تجمعات خانگی رخ می دهد؛ در روزهای اخیر فعالیت انتخاباتی شوراها در منازل افزایش یافته است و میزان ابتلا در تجمعات خانگی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به اینکه در این هفته انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را داریم، بابت تجمعات خانگی شوراها به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک نگران هستیم.

ابول نژادیان تصریح کرد: تاکنون ۱۳ درصد موارد ابتلا در شهرهای کوچک و روستاها رخ داده است بنابراین در روستاها و شهرهای کوچک جمعیت در معرض خطر وجود دارد که ایمنی نسبت به بیماری ندارند که از این بابت نگران هستیم.

او بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی، رتبه دوم کشوری را به دست آورده است. همچنین در این هفته دانشگاه علوم پزشکی اهواز با فاصله زیاد در انجام تست رپید در رتبه نخست کشور بوده است. تیم های مراقبت در منزل این دانشگاه هم بیشترین میزان مراقبت در کشور را انجام داده اند.

ابول نژادیان بیان کرد: بیشترین میزان مرگ نسبت به هر صد هزار نفر جمعیت به ترتیب در دزفول، آبادان، خرمشهر، کارون و اهواز است.

او عنوان کرد: میانگین سنی فوت در خوزستان ۶۶.۹ سال بود که اکنون به ۶۷ سال رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۹۹۴ نفر معادل ۴.۸ درصد جمعیت خوزستان واکسینه شده اند. ۴۰ هزار نفر از جمعیت ۶۵ تا ۶۹ سال، ۴۱ هزار نفر ۷۰ تا ۷۴ سال، ۲۶ هزار نفر ۷۵ تا ۷۹ سال و ۳۸ هزار نفر بالای ۶۰ سال واکسن کرونا را دریافت کردند.

ابول نژادیان بیان کرد: تلاش بر این بوده است تا افراد بالای ۶۰ سال را واکسینه کنیم. اکنون حدود دو هفته ای است که محموله واکسن وارد کشور نشده است و مدتی روند واکسیناسیون کند شده است. در حال حاضر تنها ۱۰۰ هزار دوز واکسن روسی برای تزریق دوز دوم افرادی که واکسن روسی دریافت کردند وارد کشور شده است. امیدواریم با ورود محموله واکسن، واکسیناسیون به سرعت انجام شود.

او گفت: ۷۲ درصد افرادی بالای ۸۰ سال، ۸۲ درصد افرادی ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال و ۵۶ درصد تفراد ۶۵ تا ۶۹ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز واکسینه شده اند.

ابول نژادیان عنوان کرد: واکسیناسیون از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شد که به وضوح در کاهش مرگ و میر گروه های هدف به ویژه گروه های پر خطر تاثیر گذار بوده است.

او گفت: درخواست می شود پروازهای کیش - اهواز و برعکس متوقف شود که اگر امکان پذیر نیست، مسافران پرواز کیش - اهواز قرنطینه شوند در غیر اینصورت از مسافران برگشتی کیش در فرودگاه تست PCR با اخذ هزینه انجام شود و این افراد باید حدود پنج ساعت در فرودگاه قرنطینه شوند تا تست انجام و نتیجه آن مشخص شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همچنین برای جلوگیری از شیوع بیماری، باید جشن و پایکوبی طرفداران کاندیداها پس از اعلام نتیجه انتخابات ممنوع شود و نشست های انتخاباتی نیز بر اساس پروتکل های بهداشتی و در فضای باز انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار