درخواست شورای عالی آموزش و پرورش از کاندیداها

تهران (پانا) - اعضای شورای‌عالی‌ آموزش و پرورش از کاندیداهای ریاست جمهوری درخواست کردند با توجه به اینکه آموزش و پرورش محور اصلی توسعه کشور در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی و... است، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
درخواست شورای عالی آموزش و پرورش از کاندیداها

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی با اشاره به جلسه نهصد و نود و چهارمین شورای‌عالی‌ که با حضور وزیرآموزش و پرورش و سایر اعضای آن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در این جلسه اعضای شورای عالی از کاندیداهای ریاست جمهوری درخواست کردند با توجه به اینکه آموزش و پرورش محور اصلی توسعه کشور در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی و... است، دیدگاهها و برنامه های خود را در این زمینه اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قلب تپبنده کشور برای حرکت به سوی توسعه و پیشرفت است، افزود: آموزش و پرورش باید اولویت اول و محور اصلی کار رئیس جمهور آینده کشور باشد و برای اجرای کامل سند تحول بنیادین و بهبود وضع معیشتی و رفاهی فرهنگیان برنامه مدون و عملیاتی ارائه نماید.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه توجه به آموزش و پرورش آینده کشور را بیمه می کند، اظهار کرد: برای بهبود وضع آموزش و پرورش ضروری است که سه ضلع اصلی، یعنی مجلس(با تصویب بودجه و آئین نامه ضوابط جذب، نگهداشت و استخدام نیروی انسانی متخصص و متعهد ویژه آموزش و پرورش) دولت(در اولویت قرار دادن آموزش و پرورش با اختصاص بودجه مناسب) و جامعه(با تبدیل آموزش و پرورش به گفتمان و مطالبه اصلی جامعه) دست در دست هم قرارداده، برای اعتلای آموزش و پرورش کشور از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نکرده و همکار و همراه آموزش و پرورش برای حرکت به سوی جامعه ای توسعه یافته بر اساس معیارهای حکومت اسلامی باشند. در این صورت است که آموزش و پرورش از مشکلات مزمنی که به آنها گرفتار شده است، رهایی می یابد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در ادامه این جلسه وزیر آموزش و پرورش بر لزوم توجه جدی به امر مهارت آموزی دانش آموزان و تهیه سند مهارت آموزی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

امانی طهرانی با اشاره به ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات شورای عالی افزود: ماده واحده جذب، استخدام و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش و آیین نامه مشارکت و همکاری دانشگاهها و موسسات علمی و آموزشی و حوزه های علمیه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش که به تایید شورای عالی هم رسیده بودند، برای تایید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شدند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ابراز کرد: همچنین آئین نامه صلاحیت معلمی پس از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شده است که هم اکنون در دستور کار کمیسیون فرهنگی هیئت دولت قرار دارد.

در ادامه این جلسه گزارشی از چگونگی ترمیم و بروز آوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تشکیل کمیته های آن توسط مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه یکی از اصول بازنگری و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس ماده واحده مصوب شورای عالی، پژوهش محوری و توجه به تجارب زیسته اجرایی می باشد، سه پژوهش برای این منظور تعریف شده و در مرحله اجراست.

رعنایی گفت: کمیته ترمیم و بروز رسانی سند تحول هر هفته روزهای یکشنبه با حضور صاحب نظران و نمایندگان حوزه های مختلف در دبیرخانه شورای عالی تشکیل می شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گزارش خود گفت: کمیسیون های وابسته به شورای عالی نیز با ارائه پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی در طول بازنگری و ترمیم سند تحول مشارکت و همکاری فعال دارند.

همچنین در این جلسه آئین نامه نظام جامع راهنمایی و مشاوره مورد بحث و بررسی قرار گرفت که کلیات آن به تصویب رسید و قرار شد کمیته ای در شورای عالی با همکاری و مشارکت معاونت پرورشی و با حضور صاحب نظران و متخصصان امر راهنمایی و مشاوره تشکیل شود تا جزئیات آن را مورد بررسی و تایید قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار