دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

ارزانترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه، مدرسه است

تبریز(پانا) - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، ارزانترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه را مدرسه عنوان کرده و گفت در آموزش و پرورش اگر یک ریال هزینه کنی، صدها برابر عایدی خواهی داشت.

کد مطلب: ۱۱۸۸۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ارزانترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه، مدرسه است

محمود امانی طهرانی شامگاه شنبه 8 خرداد ماه 1400 در باشگاه فرهنگیان تبریز در نشست شورای معاونان این دستگاه گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از سرآمدترین استانهای کشور در حوزه تعلیم و تربیت در سطح کشور است و ربع‌رشیدی‌ها، باغچه‌بان‌ها و رشدیه‌ها بیانگر قدمت تاریخی، فرهنگی و تمدن در این خطه است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: در دوران وقایع تاریخی نیز این استان با الهام از همین تعالیم، منشا اثر فراوانی در انقلاب‌ها از جمله نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز اگر به برخی وقایع از جمله تبریز بدون تکدی گری رسیدیم این نشان دهنده درجه ای از رشد و سرچشمه آن از آموزش و پرورش است.

امانی طهرانی ارزانترین راه برای ارتقاء تمام شاخص‌های جامعه را مدرسه عنوان کرده و ادامه داد: در آموزش و پرورش اگر یک ریال هزینه کنی صدها برابر عایدی خواهد داشت.

وی توضیح داد: با پرورش یک دانش آموز خوب، پدر و مادری خوب رشد پیدا می‌کند و این رشد خوب سودی سرشار بر جامعه خواهد داشت.

به گفته امانی اگر بخواهیم کشوری متعالی داشته و حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: امروز در شورای عالی آموزش و پرورش در 4 محور تمرکز داریم که ساماندهی اوضاع معلمی در کشور یکی از دغدغه های این بخش است.

امانی با بیان اینکه ارزشیابی و کم و کیف آن در دوره های تحصیلی و تحول در آن دغدغه دیگر شورا است، تغییر تحول در محتوای آموزشی با توجه به تحولات و نیازهای روز را نیز به دیگر دغدغه‌های مجوعه افزود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش چهارمین محور و دغدغه مجموعه را مدیریت مدرسه دانست و ادامه داد: این موضوع یعنی اینکه مدرسه کانون تمامی فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار