مدیرکل بهزیستی استان تهران:

شناسایی ۹۲۳ کودک کار در استان تهران؛ خانواده کودکان کار حمایت می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان تهران از شناسایی و جذب ۹۲۳ کودک کار در بازه زمانی ۶ ماهه اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۹۲۳ کودک کار در استان تهران؛ خانواده کودکان کار حمایت می‌شوند

امین شاهرخی در نشست خبری روز جهانی مبارزه با کار کودکان اظهار کرد: هیچ انسان فرهیخته‌ای که کودک داشته باشد یا نداشته باشد راضی نیست که کودک در سنین کودکی کار کند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: باید به فکر کودکان کار باشیم. سازمان بهزیستی در دوران فعلی با توجه به تکلیف قانونی که وجود دارد یکی از کارهای مهم خود رل اجرای طرح جذب، شناسایی و حمایت از کودکان کار قرار داد. از اسفند سال ۹۸ طرح مذکور کلید خورد ولی اجرای طرح با شیوع بیماری کرونا همزمان شد اما اقدامات با حمایت از اورژانس اجتماعی انجام شد.

وی تاکید کرد: شایعه شده بود که بیماری کرونا از طریق کودکان کار شیوع می‌شود اما طرح ادامه یافت و اکنون طرح شناسایی، جذب و حمایت از کودکان کار به یک فرآیند تبدیل شده است زیرا سالها به‌صورت ناقص اجرا می‌شد اما اکنون به صورت فرایند مستمر و نتیجه‌بخش تبدیل شد.
شاهرخی تصریح کرد: امروز شاهدیم طرح مذکور ضربتی نیست و طرح بگیر و ببند نیست و به فرایند تبدیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد: در بازه ۶ ماهه اخیر ۹۲۳ کودک کار تاکنون شناسایی شدند که از این تعداد ۷۶۳ کودک اتباع و ۱۶۰ کودک ایرانی هستند‌. یکی از معضلات ما کودکان اتباع هستند که به صورت غیرقانونی در کشور حضور دارند. از ۹۲۳ نفر به تعداد انگشت دست به خیابان بازگشتند.

وی اضافه کرد: در این طرح برای اولین بار ثبت عنبیه می‌شود. در طرح‌های قبلی یک کودک با چند هویت ثبت می‌شد اما اکنون با ثبت عنبیه فرایند مشخص است.

شاهرخی درباره آمار بازگشت به خانواده و ترخیص به خانواده گفت: از ۹۲۳ کودک شناسایی شده، ۷۲۴ نفر به خانواده جدب شدند و در کنار خانواده هستند و خانواده تحت حمایت قرار می‌گیرد. خانواده را حمایت می‌کنیم.

وی از مردم خواست تا اگر در خیابان و سر چهاراه کودک کار مشاهده کردند به جای کمک نقدی که کار پسندیده‌ای نیست به اورژانس ۱۲۳ اطلاع دهید و کمک‌ها را از درگاه بهزیستی برای حمایت از خانواده‌ها انجام دهند.

وی با اشاره به آمار کودکان کار گفت: پیش‌بینی می‌شود که حدودا ۴ هزار کودک زباله‌گرد و ۲ هزار کودک کار و خیابان در استان تهران وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار