تهدیدات و برنامه ریزی برای کاهش آسیب پذیری‌ها شناسایی شود

رشت ( پانا) - نخستین جلسه شورای پدافند غیر عامل، قرارگاه پدافند شیمیایی و سایبری استان با حضور دستگاه‌های ذیربط در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تهدیدات و برنامه ریزی برای کاهش آسیب پذیری‌ها شناسایی شود

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه اهداف پدافند غیر عامل را شناسایی تهدیدات و برنامه ریزی مدون برای کاهش آسیب پذیری‌ها دانست و بر لزوم پیگیری مصوبات شورای پدافند غیر عامل تاکید کرد.

محمودقاسم نژاد با اشاره به اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در استان و ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها افزود: انتظار می‌رود از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در کارگروه پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات احتمالی استفاده شود.

وی به اهمیت فضای سایبری در استان و در پیش بودن انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اشاره و از ناهماهنگی و بی احتیاطی پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی در حفاری‌ها که موجب قطع زیر ساخت‌ها در حوزه ارتباطات شد گله کرد و گفت: بروز این نوع اقدامات غیرهماهنگ و قطع ارتباطات بین شهرستان و اخلال در کار قابل پذیرش نیست و متخلفان احتمالی به دستگاه قضایی معرفی و حتی انفصال از خدمت برایشان در نظر گرفته خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین به تهدیدات زیستی موجود در استان از جمله ملخ مراکشی و گونه مهاجم سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی باید در این خصوص تمهیداتی بیاندیشند.

وی نیز راه اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در استان را کاهش خسارات، افزایش بازدارندگی و تسهیل مدیریت در مواجهه با تهدیدات و حوادث شیمیایی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار