رئیس سازمان نوسازی مدارس:

۴.۶ هزار میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های بهداشتی مدارس اختصاص یافت

سمنان (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته به منظور تامین زیرساخت‌های بهداشتی مدارس از ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و در نهایت چهار هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تصویب و به‌صورت کامل تخصیص یافت، گفت نبود سرویس بهداشتی در برخی مدارس کشور دردی قدیمی است که کمتر به آن پرداخته شده و اخیرا در مجلس شورای اسلامی برای این موضوع ردیف بودجه تعریف شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
۴.۶ هزار میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های بهداشتی مدارس اختصاص یافت

مهرالله رخشانی‌مهر، شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران در سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه میانگین مدت زمان اجرا و ساخت مدارس در کشور از کلنگ‌زنی تا افتتاح و بهره برداری، از ۹ سال به٣ سال کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: در بازدیدی که از برخی از پروژه‌های آموزشی در حال ساخت در استان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان داشتم، اکثر پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا بوده و در یکسال و نیم اخیر عملیات اجرایی آنها آغاز شده و این در حالی است که پروژه‌های افتتاح شده در سال ۹۹ عمدتاً شروع عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی آنها به سال ۹۱ بر می‌گشت.

مدرسه خشتی و گلی در کشور وجود ندارد

وی با عنوان این مطلب که اکنون هیچ مدرسه خشتی و گلی در کشور وجود ندارد و باید بیش از جملات تخریبی، به سمت اطلاع رسانی دستاوردهای مطلوب و مؤثر و امیدبخش رو آوریم، افزود: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای جمع آوری مدارس خشت و گِلی در کشور هزینه شد، اما به دلیل اینکه در اولویت قرار داده نمی‌شد به اتمام نمی‌رسید و ساخت و شروع پروژه‌های جدید همواره اولویت سازمان بوده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ هزار بخاری گازی در مدارس کشور وجود دارد که قرارداد جمع آوری و تبدیل آن‌ها به سیستم‌های گرمایشی ایمن در سال جاری منعقد خواهد شد، تاکید داشت: ما امروز در کشور پروژه نیمه تمام و بلاتکلیف که از محل اعتبارات ملی شروع شده باشد نداریم.

رخشانی مهر با بیان اینکه تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور به شدت کاهش پیدا کرده و به زیر هفت درصد رسیده که امری بسیار قابل توجه است، گفت: در بحث مدارس عشایری نیز تفاهم نامه‌ای با حضور رئیس سازمان امور عشایری کشور منعقد شده و دو هزار میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده که تلاش داریم تا این میزان را به چهار هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی همچنین گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بالغ بر یک و نیم درصد اعتبارات عمرانی کشور را در اختیار داشته که امروز این میزان به هفت درصد رسیده است.

۸۰ میلیارد ریال در طرح آجر به آجر مشارکت شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر در طرح آجر به آجر با میانگین کمک هر فرد ۸۰ هزار ریال شرکت کردند که در نتیجه ۸۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در ایران کمک شد، ابراز کرد: مشارکت بیش از یک میلیون نفر در طرح آجر به آجر و کمک های خرد آنها باعث شد کمک های خیران کلان به مدرسه سازی نیز به میزان ۲ برابر افزایش یابد و با توجه به اینکه در سال ۹۸ میزان تعهد خیران ۱۵ هزار میلیارد ریال بود در سال ۹۹ به ۳۰ هزار میلیارد ریال ارتقاء یافت.

رخشانی مهر، در ادامه با عنوان این مطلب که تمامی بخاری‌های نفتی مدارس کشور با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال جمع‌آوری شد و اکنون هیچ بخاری نفتی در مدارس کشور وجود ندارد، گفت: بر اساس استانداردهای جدید، نباید شعله مستقیم در وسایل گرمایشی در کلاس درس وجود داشته باشد. بنابراین ۹۷ درصد بخاری‌های گازی نیز از مدارس جمع‌آوری شد و اکنون فقط ۴۸ هزار بخاری گازی معادل سه درصد در مدارس وجود دارد و این بخاری‌ها نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ طرح نیمه تمام که با اعتبارات ملی آغاز شده باشد، بلاتکلیف نیست. البته سلیقه مردم نیز اکنون تغییر کرده و مدارسی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را می‌پسندند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال به منظور تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی برای اولین بار به صورت عام اختصاص یافت، ابراز کرد: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ۲۰ هزار میلیارد ریال در توافقات اولیه به ارتقای مدارس عشایری اختصاص یافت و هدف اصلی ارتقاء این بودجه به ۴۰ هزار میلیارد ریال بود که در اعتبارات سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود.

رخشانی مهر گفت: سال ۹۶ حدود ۱.۵ درصد از اعتبارات عمرانی کشور به نوسازی مدارس اختصاص داشت اما اکنون این عدد به ۷ درصد ارتقا یافته است.

افتتاح مجموعه آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیون ریال از برنامه‌های سفر یکروزه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و رخشانی مهر به سمنان بود.

زیربنای کل این بنا یکهزار و ۹۱۷ مترمربع و مساحت ساختمان آموزشی آن یکهزار و ۶۷۳ مترمربع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار