حکیم‌زاده تشریح کرد

اجرای «طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان با رویکرد تدبر در قرآن»

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر از اجرای طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان با رویکرد «تدبّر در قرآن» خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای «طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان با رویکرد تدبر در قرآن»

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده در آیین «افتتاح طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن ویژه آموزگاران» که به صورت پایلوت در استان البرز در کانون فرهنگی امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: آموزش قرآن برگ زرینی است که این رزق معنوی خداوند با اجرای این طرح در کارنامه زندگی به ما داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیازمند دانش قرآن، نگرش‌ها و مهارت‌های لازم هستیم تا دانش آموزان با توجه به باورهایی که براساس دین مبین اسلام به قرآن کریم و تاثیر مهم آموزش در دوره کودکی و نقش مهم معلم در این آموزش، تربیت شوند.

حکیم زاده با بیان اینکه فهم و تفکر در قرآن نیاز به ضرورت های نگرشی و روشی دارد، اضافه کرد: برداشت های نظام مند از این طرح می تواند در موفقیت این طرح ملی مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: باید در قرآن تفکر و تدبر داشته باشیم تا از این گنجینه مهم الهی بتوانیم بهره کافی را به ویژه در حوزه آموزشی و تربیتی داشته باشیم.

حکیم زاده گفت: برای طرح ملی ارتقای صلاحیت های حرفه ای آموزش ویژه آموزگاران، سرفصل‌های تعامل انس با قرآن کریم، روش‌های فعال و خلاق آموزش‌های قرآن در بسترهای هنر، نمایش، شناخت کاربرد قرآن در زندگی روزمره و بحث درک معنای قرآن مد نظر قرار داده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پژوهش‌های متعدد علمی و تجربه‌هایی که در عرصه تعلیم و تربیت انجام شده از دوران کودکی به عنوان یک ظرفیت بسیار عظیم یادگیری شخصیتی یاد شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به نقش مهم و تاثیرگذارمعلم در دوران کودکی به عنوان نقش الگویی پرداخت وعنوان کرد: در طرح ارتقای توانمندی‌های قرآنی معلمان، مربیان و مدیران، نیازمند دانش قرآن، نگرش‌ها و مهارت‌های لازم هستیم.

حکیم زاده یادآورشد: معلم بیشترین تأثیر را در دوران کودکی به عنوان نقش الگویی دارد و باید از دوره ابتدایی یادگیری آموزش قرآن آغاز شود.

وی تأکید کرد: به دلیل اعتماد کاملی که به توانمندی، انگیزه و دغدغه استان البرزداریم، این استان را به عنوان پایلوت در اجرای طرح ملی ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزش قرآن معلمان ابتدایی قراردادیم تا با ایجاد بستر مناسب آموزش معلمان را به عنوان گروه راهبران قرآنی عملیاتی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار