رئیس انجمن سازندگان مسکن وساختمان مطرح کرد:

صدور شناسنامه فنی ساختمان سبب حفظ سرمایه‌های ملی می‌شود

تهران (پانا) - رییس انجمن سازندگان مسکن وساختمان با بیان اینکه اجرای قانون مجری ذی صلاح به دلیل اهمال دستگاه های نظارتی و بالادستی مغفول واقع شده است درعین تبعات حذف مجری ذی صلاح را آفت بزرگی برای صنعت ساختمان توصیف کرد و ازصدورشناسنامه فنی به عنوان عامل حفظ سرمایه های ملی کشوریاد کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
صدور شناسنامه فنی ساختمان سبب حفظ سرمایه‌های ملی می‌شود

به گزارش انجمن سازندگان مسکن شهر تهران، شهاب سعات نژاد، با بیان اینکه همکاری بین دستگاه های مرتبط با ساخت وساز کلید اجرای قوانین مرتبط با ساخت وساز وازجمله قانون مجری ذی صلاح است تاکید کرد : امیدواریم با تعامل وهمکاری گروهی زحمات و کار های انجام شده در ادوار گذشته را به نتیجه برسانیم و پیوند بین انجمنها و مهندسان و سازمان نظام مهندسی و شورای شهر را بیشتر از گذشته کنیم و از ظرفیت کلیه فعالان صنف استفاده کنیم.

وی با یادآوری این مطلب که براساس قانون تمامی ساخت وسازباید توسط سازندگان ذی صلاح انجام شود خاطرنشان ساخت: طبق ماده 33 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی تمامی ساخت وسازمی بایست دارای شناسنامه فنی - ملکی باشند و شهرداری به عنواهن مرجع صدور پروانه ساختمانی موظف به درخواست صدور شناسنامه فنی پیش ازارایه پروانه صدور پایان کاراست.

رییس انجمن سازندگان مسکن وساختمان عدم اجرای قانون صدورشناسنامه فنی ساختمان ازسوی شهرداری ها را تخطی ازاجرای قانون و آیین نامه مصوبه هیات وزیران ارزیابی و تاکید کرد: باید تمامی ساخت وسازها درهرمتراژ و درنقطه ازکشوربه سمتی برود که ازسازندگان دارای صلاحت درفرآیند اجرای آن استفاده شود.

سعادت نژاد با اظهارامیدواری ازاینکه شورای شهرآینده با تعامل با سازمان نظام مهندسی و متخصصان، آیین نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی ساختمان را اجرایی کند تاکید کرد: در ادوارگذشته ، عمیاتی کردن این قانون ازسوی شورای شهر و شهرداری تهران مورد پیگیری قرار گرفت اما متاسفانه به صورت تمام وکمال انجام نشد وامیدواریم که دراین دوره به صورت کامل اجرایی شود.

وی گفت: چشم انداز ما درصنعت ساختمان،استفاده ازظرفیت بالای متخصصان و مهندسان مجرب است وامیدواریم به نقطه ای برسیم که تمام ساخت وسازهای شهر تهران به عنوان یک کلانشهرو پایتخت کشور،توسط افراد دارای صلاحیت و دارای شناسنامه فنی ملکی باشد تا بهره بردان ساختمان و هزینه سنگینی بابت خرید ملک پرداخت می کنند بابت جزییات ساخت واحد خریداری شده و میزان کیفت آن باشند.

سعادت نژاد صدورشناسنامه فنی ملکی برای ساختمان را عاملی توصیف کرد که به گفته وی بهره داران ازتمامی جزییات ساخت ملک خریداری خود شامل طول عمر،ایمنی،تجهیزات به کاررفته،مصالح استفاده شده و.. با خبرمی شوند.

رییس انجمن سازندگان مسکن وساختمان با تاکید براینکه شناسانه فنی ساختمان سبب حفظ سرمایه های ملی کشور می شود تاکید کرد: تفاهم نامه چند جانبه ای بین انجمن سازندگان مسکن وساختمان،شهرداری،شورای شهر و وزارت راه به منظوربهره گیری ازمجری ذی صلاح منعقد شد،اما متاسفانه رای دیوان عدالت طی سالهای اخیرکه مجوز بهره گیری ازسازندگان مختلف درمقاطع مختلف را صادرکرد،سبب شد که شهرداری ها این رای را دستاویزی برای که به طورکل ازسازندگان صاحب صلاحیت استفاده نکنند.

وی گفت: با تلاشهای انجمن سازندگان مسکن وساختمان شهر تهران و سازمان نظام مهندسی وسازندگان دارای صلاحت ،حدود سه سال که استفاده از سازنده صاحب صلاحیت به جدیت درحال پیگیری است و ازسال 98برای اکثرساخت وسازهای متراژ بالا 2 هزارمتر و ازشهریورسال 99 برای کارهای بالاهای 1500 مترمربع استفاده ازسازنده دارای صلاحت و صدورشناسنامه فنی اجرایی شده است.

شهاب نژاد تاکید کرد: تنها قسمتی که درفرآیند مذکورمغفول مانده است،استفاده واجبارشهرداری تهران به عنوان مرجع صدور پروانه ساختمان درساخت وسازها است که بتوانیم قبل ازصدورپروانه ساختمان،شناسنامه فنی ساختمان را برای تمامی ساخت وسازها داشته باشیم و امیدواریم که با تعامل نظام مهندسی وشهرداری این اتفاق نیزعملیاتی شود.

در جلسه هم اندیشی راهکارهای اجرای قانون مجری ذی صلاح با حضور برخی از کاندیدای شورای وحدت شامل بیادی و صدری و وکیل پور و همچنین ریاست و قائم مقام ستاد مهندسان شورای وحدت مهندس واهبی و مهندس شهاب سعادت نژاد در محل انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران برگزارشد .

دراین جلسه که جمع کثیری ازاعضا وهیات مدیره انجمن سازندگان مسکن وساختمان و شماری از سازندگان و انبوه سازان، مهندسان ناظر وهمچنین اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران برگزارشد ضمن بررسی راهکارهای عملیاتی کردن قانون مجری ذی صلاح درعین حال درباره اهداف کاندیدا و اعضای شورا وحدت و چگونگی ایجاد تعامل بین سازمان نظام مهندسی و نهادهای مرتبط با ساخت وساز نظیرشورا وشهرداری به منظور اجرای قانون ومقررات ملی ساختمان بحث و گفت وگو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار