در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی آذربایجان‌شرقی مطرح شد:

مهم‌ترین وظیفه کانون‌ها، غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان است

تبریز(پانا)- گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی آذربایجان‌شرقی، با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و یعقوب فنایی رییس اداره فرهنگی و هنری و فعالیت‌های اردویی در اردوگاه الغدیر تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین وظیفه کانون‌ها، غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان است

یعقوب فنایی ضمن تشکر از زحمات و فعالیت های مدیران کانون ها گفت: امسال برنامه ریزی و هماهنگی اوقات فراغت دانش آموزان و ثبت رشته ها و کلاسها در سامانه همگام اولویت اصلی مدیران کانون ها است. ثیت نام از طریق سامانه همگام انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت با تعامل سازمانها و نهادها وبا شعار «هردانش آموز، یک مهارت» وظیفه اصلی کانون های فرهنگی تربیتی است و با توجه به شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باید تولید محتوای الکترونیکی در بستر شبکه شاد برای انجمن های ۲۲ گانه، برنامه ها، مناسبت ها و کارگاه‌های علمی، مهارتی و.....را افزایش داده و در مسیر موفقیت و کسب رتبه های بالاتر تلاش کنیم.
رییس اداره فرهنگی، هنری و فعالیت های اردویی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: یکی از دغدغه های مدیران کانون های فرهنگی تربیتی، نبود نیروی انسانی است. اولویت امسال، تلاش برای جذب نیروی انسانی توانمند با رعایت شیوه نامه ابلاغی و متناسب با درجه کانونها است و با توجه به جذب در آمد و عرضه محصولات دانش آموزان در فروشگاه ها و نمایشگاه ها، باید فرآیند مالی حفاظت و صیانت از اموال کانون ها و تجهیز و توسعه آنان در راستای توانمندسازی مخاطبان توسط مدیران کانون ها رعایت شود.

فنایی با اشاره به فعالیت های باشگاه پیشگامان سلامت گفت: نباید تمام تولید محتوای، فقط برای باشگاه پیشگامان سلامت باشد بلکه ما 22 انجمن مختلف داریم که باید هر ماه برای همه انجمن ها، تولید محتوا انجام گیرد.
او گفت: ما 7 روز هفته علاوه بر جشنواره ها و فعالیت ها و... در این 22 انجمن فعالیت می کنیم. در تولید محتوا، رتبه های خوبی در کشور به دست آورده ایم. بنابراین باید در توزیع تولید محتوای الکترونیکی در همه انجمن ها فعالیت داشته باشیم.
فنایی ادامه داد: دو شیوه نامه کشوری، اولی شیوه نامه جشنواره باشگاه پیشگامان سلامت و دومی شیوه نامه کانون مدرسه در دستور کار کانونها است. اداره فرهنگی هنری؛ سازماندهی، جذب، رصد محتوا و داوری 16 جشنواره را انجام داده و به یاری خداوند جشنواره ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. ما باید در همه‌ مدرسه ها کانون را بشناساییم تا اولیا و دانش آموزان، اطلاعات کافی را از کانون های فرهنگی تربیتی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار