اعلام آمادگی ایران برای کمک به روند صلح در افغانستان

تهران (پانا)- نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان با تاکید بر اهمیت نزدیک شدن دیدگاه‌های جناح‌های مختلف افغان به عنوان کلید پیشرفت در روند صلح، آمادگی ایران برای کمک به این روند را مورد تاکید مجدد قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی ایران برای کمک به روند صلح در افغانستان

به گزارش اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدابراهیم طاهریان‌فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان، امروز سه‌شنبه با «حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی، پیرامون موضوعات مختلف از جمله تحولات جاری افغانستان، نتایج سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان به تهران و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان ضمن تقدیر از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال افغانستان گزارشی از اقدامات انجام شده برای پیشبرد روند صلح ارائه کرد.

طاهریان‌فرد نیز با تاکید بر اهمیت نزدیک شدن دیدگاه‌های جناح‌های مختلف افغان به عنوان کلید پیشرفت در روند صلح، آمادگی ایران برای کمک به این روند را مورد تاکید مجدد قرار داد.

نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان امروز نیز در گفت‌وگویی تلفنی با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه افغانستان درخصوص روند تحولات این کشور و سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان به تهران تبادل نظر کرد.

طاهریان روز گذشته نیز با «ژان آرنو» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیاتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، دیدار کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان امروز نیز با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و درباره تحولات اوضاع در افغانستان را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار