برداشت عسل از ۳۴۸ هزار کندو در گیلان آغاز شد

رشت ( پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد و کشاورزی گیلان اعلام کرد برداشت عسل از ۳۴۸ هزار کندو در گیلان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برداشت عسل از ۳۴۸ هزار کندو در گیلان آغاز شد

به گزارش اداره جهاد و کشاورزی استان؛ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت عسل بهاره در گیلان از بیش از ۳۴۸ هزار و ۳۲۲ کندو آغاز شد.
میرحجت علی اکبرنژاد امروز گفت: ۵ هزار و ۲۳ زنبوردار گیلانی برداشت عسل بهاره را از ۳۴۸ هزار کندو آغاز کردند.
وی افزود: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و تنوع پوشش گیاهان شهد زا در فصل بهار، پیش بینی می‌شود تولید عسل در گیلان با ۵ تا ۸ درصد افزایش، به ۶ هزار و ۷۵۰ تن برسد.
وی اضافه کرد: بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل بهاره با کندو‌های خود به مناطق ییلاقی رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و برخی از زنبورداران نیز به مناطق کوهستانی سبلان در اردبیل کوچ می‌کنند تا محصول تابستانه را در این مناطق خوش آب و هوا تولید کنند.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت عسل تابستانه از نیمه شهریور تا اوایل مهر گفت: میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.
وی به توزیع ۵۹ تن نهاده در بین زنبورداران اشاره و افزود: نداشتن بیمه، تخصیص نیافتن تسهیلات کم بهره و کمبود نهاده از عمده‌ترین مشکلات زنبورداران در گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار