دیدگاه‌های اعضای شورای معاونان در نشست هیات امنای سازمان دانش‌آموزی

تهران (پانا) - اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و هیات امنای سازمان دانش‌آموزی در نشست این سازمان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدگاه‌های اعضای شورای معاونان در نشست هیات امنای سازمان دانش‌آموزی

مجتبی باستان در نشست هیات امنای سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اینکه بازمهندسی اصول تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی کار ارزشمندی است گفت: ما در سازمان بسیج دانش‌آموزی امیدآفرینی و مشارکت حداکثری را مدنظر قرار دادیم؛ علاوه براینکه پویش‌هایی را برگزار می‌کنیم قبل از انتخابات نیز جلسه ای در کرمان به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خواهیم داشت.

مسیر توانمند شدن دانش‌آموز را هموار کنیم

علیرضا کمرئی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست اظهار کرد: مثال بارز سند تحول بنیادین این است که موقعیت ‌های متنوعی را خلق کنیم تا دانش‌آموز داوطلبانه در آن حضور پیدا کند.

کمرئی افزود: قرار گرفتن دانش‌آموزان در موقعیت‌های تربیتی توانمندی و شایستگی ایجاد می‌کند لذا باید مسیر توانمند تر شدن دانش‌آموزان را هموار کنیم.

معاون متوسطه با تاکید براینکه باید فعالیت‌ها ارزیابی شوند ادامه داد: باید سازمان دانش‌آموزی به سمت تولید ابزار برای این موضوع برود.

فعالیت‌ها را مدرسه محور کنیم

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: فعالیت‌ها باید با اهداف برنامه درسی منطبق باشد مدرسه محور بودن فعالیت‌ها مهم است فعالیت‌ها را با مدرسه محور بودن موثر کنیم.

برگزاری جشنواره تابستانی

اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان نیز درباره برگزاری جشنواره تابستانی گفت: این جشنواره با ۳ محور پیشتازان، مجلس دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا برگزار می‌شود که در پیشتازان با ۶ محور عملیاتی، در بخش مجلس با ۳ قالب و در پانا با ۳ محور این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

وی اضافه کرد این قالب‌ها فیلم، مستند و موشن گرافی است که تاکنون ۱۳۷ هزار اثر از سوی دانش‌آموزان تولید شده است و بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ ساعت فیلم آموزشی در اختیار داریم که بیش از ۱۰۰ ساعت آن محتوای آموزشی است.

درباره تاسیس سازمان مطالعه کنیم

تشکل‌های دانش‌آموزی مکمل مدرسه هستند

رضا مددی مشاور وزیر در اجرای سند تحول بنیادین نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۰ سال از عمر تاسیس این سازمان گذشته است اظهار کرد: لازم است مطالعه ای درباره تاسیس این سازمان براساس اساسنامه صورت بگیرد تا اثربخشی و چالش‌های آن مطرح شود.

وی افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی مکمل مدرسه هستند؛ درخواست دارم سهم مجموعه‌های مکمل مدرسه و رابطه آنان با مدرسه را بررسی کنیم.

مددی با تاکید بر توانمندسازی مربیان این سازمان ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی قرار است به نیابت از آموزش و پرورش جریان تعلیم و تربیت را پیش ببرد لذا پیشنهاد می‌کنم ماموریت‌های برون سازمانی را از طریق این سازمان به اجرا برسانیم.

نقش پذیری سازمان دانش‌آموزی

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی را به تمام دوره‌های تحصیلی ارتقا دهیم زیرا این سازمان نقش موثری در بحث نقش پذیری دارد.

از فضای مجازی چگونه استفاده کنیم

محمدمهدی نوری پور عضو هیات امنای سازمان که از استان فارس به صورت مجازی با این نشست ارتباط برقرار کرد افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی در آینده بسیار مهم است باید در آینده استفاده آگاهانه از این ابزار را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اهمیت سواد رسانه و فضای مجازی از دیدگاه رهبری نیز اهمیت دارد لذا باید در این زمینه برنامه‌های سازمان پررنگ شود.

نوری پور مشارکت فعال دانش‌آموزان را در فعالیت‌ها موثر دانست و پیشنهاد داد از این ظرفیت استفاده مطلوب شود.

در این نشست دانش‌آموزان و اعضای مختلف هیات امنای سازمان نیز به طور مجازی با این مراسم ارتباط برقرار کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار