بحری زاده خبر داد

آموزش گسترده و مرحله‌‌ای دانش‌آموز_خبرنگار پانا در سراسر کشور

تهران (پانا) - قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی در نشست وزیر آموزش و پرورش با اعضای هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی، از آموزش و تربیت خبرنگاران پانا در چهار مرحله کشوری استانی، شهرستانی و مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۷۸۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش گسترده و مرحله‌‌ای دانش‌آموز_خبرنگار پانا در سراسر کشور

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز اسماعیل بحری زاده در نشست وزیر آموزش و پرورش با اعضای هیات رئیسه مجلس دانش آموزی که به صورت ویدئو کنفرانس و در بستر شاد، برگزار شد، اظهار کرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش آموزی بر اساس اهداف دوره‌های تحصیلی سند تحول بنیادین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی کردن بسته تحولی «هر دانش آموز یک مهارت اجتماعی»افزود: در حوزه توسعه ضریب نفوذ فعالیت تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، دو میلیون و 700 هزار دانش آموز و 101 هزار مربی در 53 هزار مدرسه در سامانه مربوطه جذب و سازماندهی شده‌اند.

بحری زاده تصریح کرد: هیچکدام از فعالیت‌های بسته تحولی سازمان در زیست بوم جدید تعطیل نشده و حدود50 فعالیت جریان‌ساز فرهنگی اجتماعی در بستر فضای مجازی و شبکه شاد ویژه دانش آموزان و مربیان طراحی و ارائه شده است.

وی ادامه داد: جشن عاطفه‌ها، جشن احسان و نیکوکاری، جشن تولد زمین(روز درختکاری)، یاوران انقلاب، پویش بوسه بر بهشت(تکریم والدین) و ... از جمله پویش‌هایی است که در این سازمان انجام شده است.

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: باز مهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی و نمادها، علائم و نشان‌های تشکیلات پیشتازان و بازنگری در دستورالعمل تشکیل مجامع اعضا و مربیان از جمله اقدامات دیگر انجام شده در این سازمان است.

وی اضافه کرد؛ در فاز اول بسته تحولی260 مدرس کشوری خبرنگاری و در فاز دوم520 دانش آموز خبرنگار در مراکز استان‌‌ها آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند. در فاز سوم نیز 4 هزار و 230 دانش آموز خبرنگار از نیمه دوم اسفندماه در حال فراگرفتن آموزش خبرنگاری هستند و در مرحله بعد نیز به آموزش خبرنگاران مدارس خواهیم پرداخت.

بحری زاده اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن بسته تحولی، آمار اعضای مجلس دانش آموزی را از یک مجلس در سطح ملی با 150 نفر نماینده به یک هزار و 111 مجلس دانش آموزی افزایش داده‌ایم که قریب به 28 هزار نماینده دانش آموزان در آن‌ها فعال هستند.

وی گفت: از مجموع 145 فعالیت تعریف شده در بسته تحولی 56 فعالیت (معادل ۳۹درصد) به مجلس دانش آموزی اختصاص دارد و تاکنون از 48 هفته پیش بینی شده برای اجرای بسته تحولی، 30 هفته سپری شده است و با اجرای 93 فعالیت بیش از 66 درصد از فعالیت‌های بسته تحولی" هر دانش آموز یک مهارت اجتماعی" محقق شده است.

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: اجرای بسته تحولی از 15 شهریور ماه 99 آغاز شده و اجرای آن تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار