مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

زلزله تبریز را لرزاند

تبریز(پانا) - ساعت ۳:۱۳ بامداد امروز زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین تبریز را لرزاند و در برخی شهرستانهای اطراف هم این زمین لرزه احساس شد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
زلزله  تبریز را لرزاند

محمدعلی هنرور، در گفت و گوی تلفنی با پانا اظهار کرد: «اکیپهای هلال احمر، امداد و نجات و اورژانس به روستاهای اطراف تبریز اعزام شده اند تا خسارتهای احتمالی را بررسی و امدادرسانی کنند.»

وی با بیان اینکه در تبریز حدود ۵۰۰ هزار نفر در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند و حوادث طبیعی بیشتر از سایر مناطق این شهر، بافت حاشیه‌نشین را تهدید می‌کند گفت:« از زمین لرزه بامداد امروز تاکنون گزارشی از میزان خسارتهای احتمالی اعلام نشده است . 7 پس لرزه به بزرگی 3.2،2.7،3،2.6،2.5،4،3 ریشتر در اعماق 10،8،7،5و 4 کیلومتری زمین نیز تاکنون رخ داده است.»

هنرور با بیان اینکه خوشبختانه این زمین لرزه ها هیچ نوع خسارت مالی و جانی در بر نداشته است، گفت:«تاکنون در هیچ جای دنیا امکان پیش بینی زمین لرزه حتی در کشورهای پیشرفته نیز وجود نداشته و ممکن است حتی پس لرزه‌های بزرگتر و کوچکتر بیشتری هم اتفاق بیافتد و این قابل پیش بینی نیست.»

وی خاطرنشان کرد: «کشور ما کشوری حادثه‌خیز است و آذربایجان‌شرقی نیز یکی از استانهای پر خطر در این زمینه است و تبریز نیز روی گسل قرار گرفته است و این گسل جزو گسل‌های خطرناک جهان است.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد:« مردم به شایعات فعال شدن گسل تبریز در فضای مجازی توجه نکنند، زیرا هیچ گسلی در هیچ زمانی غیرفعال و خاموش نیست.»

وی ضمن توصیه به مردم در هنگام بروز زلزله گفت: «در زمان وقوع زلزله خونسردی خود را حفظ کرده و از پنجره ها، نصبیات، اجزای روی دیوار و زیر لوسترها فاصله بگیرند و با پناه‌گیری مناسب خود را از خطرات احتمالی حفظ کنند. در این هنگام نباید از آسانسور استفاده کردو در راه پله ها نیز توقف جایز نیست. طبق نظر کارشناسان پناه‌گیری زیر سقف های کوتاه مناسب‌تر است. در کنار ساختمانهای بلند، نیمه کاره و یا بافت فرسوده به هیچ عنوان توقف نکنند و با نیروهای امدادی و انتظامی همکاری‌های لازم انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار