پیام استاندار تهران به مناسبت روز جهانی محیط زیست:

تغییر نگاه در استفاده پایدار از محیط زیست ضروری است

تهران (پانا) - استاندار تهران در پیامی به مناسبت روز جهانی محیط زیست بر لزوم تغییر نگاه در استفاده پایدار از محیط زیست تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تغییر نگاه در استفاده پایدار از محیط زیست ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی محیط زیست پیامی صادر کرد؛ متن پیام به این شرح است:

محیط زیست میراث مشترک بشریت بوده و صیانت از آن وظیفه همگانی است؛ افزایش و پیشرفت دانش بشر در حوزه های مختلف و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی، نیازهای جدیدی را پیش روی انسان قرار داده که برآورده ساختن آن بدون توجه به فعالیت های توسعه ای امکانپذیر نبوده و نخواهد بود.

از سوی دیگر محیط زیست از ارکان توسعه پایدار بوده و بدون توجه به محیط زیست، منابع طبیعی- ملی و انسانی دچار آسیب می شود و این موضوع پیامدهای ناگواری را بر کره خاکی تحمیل خواهد کرد؛ از اینرو تحقق توسعه پایدار مستلزم مشارکت دو سویه به لحاظ بعد مکانی و زمانی است. در جهان امروز مسائل، مشکلات و تنگناهای محیط زیستی، دیگر به عنوان یک موضوع محلی و یا حتی ملی به شمار نمی آید و با توجه به وابستگی متقابل و غیرقابل تفکیک محیط زیست با ابعاد مختلف زندگی بشر، در واقع وقوع هر مسئله محیط زیستی در هر نقطه از کره زمین، موضوعی فراگیر برای کل ساکنان آن خواهد بود.

روز جهانی محیط زیست تلنگری است برای همگان تا با بازنگری در آن چه که در اثر نگاه یک سویه انسان در بهره برداری غیر اصولی و بی ضابطه، بر طبیعت و محیط زیست وارد شده است به گونه ای تغییر یابد که حقوق نسل های فعلی و آینده در استفاده پایدار از محیط زیست را تضمین کند.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن ۵ ژوئن روز جهانی محیط زیست به همه فعالین و دلسوزان این حوزه، از زحمات و تلاش های همه همکاران در مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در صیانت و حفاظت از محیط زیست قدردانی می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار