ذاکری: جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی با هدف کیفی سازی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - دبیر اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، کیفی سازی جلد کتاب‌ها را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ذاکری: جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی با هدف کیفی سازی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مجید ذاکری با این توضیح که سابقه برگزاری جشنواره تصویرگری کتاب‌های درسی در دهه هشتاد نیز وجود داشت، اظهارکرد: این رویداد اولین جشنواره تصویرسازی کتاب‌های درسی است ولی چهارمین رویداد از این دسته فعالیت‌ها در سازمان محسوب می‌شود. جشنواره‌های قبلی درباره تصویرسازی متن کتاب‌های درسی بود و این جشنواره به شکل اختصاصی راجع به جلد کتاب‌های درسی است.

وی گفت: ویژگی جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی این است که کارهای منتخب هنرمندان علاوه بر دریافت جایزه نقدی و امتیازاتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده در صورت انتخاب به‌عنوان طراحی جلد همان کتابی که کار کرده‌اند در سال بعد منتشر شود.

دبیر جشنواره درباره ضرورت برگزاری اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی، اظهارداشت: از آخرین جشنواره تصویرسازی کتاب‌های درسی بیش از 10 سال گذشته و در این سال‌ها به‌شدت مشغول آماده‌سازی محتوا و تصاویر کتاب‌های جدیدالتالیف بودیم که بعد از تغییر پایه‌های درسی اول تا پنجم اتفاق افتاد. آن زمانی که لازم بود روی کیفی‌سازی تصاویر جلد زمان بیشتری گذاشته شود، متاسفانه نشد؛ اگر هم این اتفاق افتاد، موردی بود. تعداد عناوین کتاب‌های درسی زیاد است و بیشتر انرژی صرف این شد که کتاب‌ها تا اول مهر آماده شوند و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرند. از اوایل سال جدید فراغتی نسبی پیدا شد تا بتوانیم روی کیفی‌سازی برخی تصاویر در رأس آن جلد کتاب‌ها کار کنیم.

ذاکری در مورد نحوه مشارکت دیگر نهادها با این رویداد، توضیح داد: با توجه به این که کار تصویرگری است و از سویی هم بحث جلد مربوط به حوزه گرافیک می‌شود از انجمن طراحان گرافیک دعوت کردیم که در شورای سیاست‌گذاری و داوری با جشنواره همکاری داشته باشند. انجمن تصویرگران کتاب کودک و بسیج هنرمندان تهران نیز در این رویداد مشارکت دارند.

دبیر اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی تصریح کرد: تمامی هنرمندان حوزه‌های گرافیک و تصویرسازی بدون پیش شرط سنی می‌توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند یعنی تمام هنرمندانی که در بحث گرافیک و تصویرگری فعال هستند.

اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی با هدف ارتقای جایگاه تصویرگری آموزشی، تربیتی و نقش موثر آن در نظام تعلیم و تربیت و همچنین شناسایی تصویرگران و هنرمندان خلاق، توانمند و متعهد در حوزه آموزشی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار